رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی خبر داد که از حساب شاکی مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برداشت غیر مجاز کرده بود.

انتقال پول برای شهروند شیرازی ۱۲۰ میلیون ریال آب خورد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس اظهار کرد: در پی دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت ۱۲۰ میلیون ریال از حساب پیرمرد ۷۲ ساله شیرازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد مدتی قبل، او به یکی از دستگاه‌های خودپرداز در سطح شهر مراجعه و قصد انتقال مبلغی به حساب فرزندش را داشته که به علت نداشتن سواد کافی از فردی ناشناس درخواست کمک به منظور انجام تراکنش می‌کند.

سرهنگ سلیمانی افزود: با بررسی‌های فنی بر روی صورتحساب بانکی شاکی، مشخص شد که در همان تاریخ، رمز دوم حساب نیز فعال و ساعتی بعد اقدام به خرید‌هایی در فضای مجازی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال شده است.

او ادامه داد: کارشناسان سایبری پلیس فتا پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، توانستند فرد مورد نظر را شناسایی و با حکم قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا فارس تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه و فنی مأموران پلیس، ضمن اقرار به عملش بیان کرد با توجه به کهولت سن و بی سوادی شاکی، رمز دوم حساب وی را فعال و مشخصات کارت بانکی‌اش را یادداشت و در همان روز اقدام به خرید‌های اینترنتی از حساب او کردم.

این مقام انتظامی هشدار داد: شهروندان باید نسبت به نگهداری اطلاعات کارت‌های بانکی خود توجه و دقت کافی را داشته باشند و هرگز اطلاعات آن را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

او تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای مطالعه هشدار‌های سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.