یک کارشناس مذهبی گفت: بی گمان دروغ همان چیزی است که خواری انسان را در دنیا و آخرت سبب می‌شود. پس لازم است که از آن پرهیز کند تا از بوی بد و گند آن در دنیا و آخرت در امان ماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین فاضلی یک کارشناس مذهبی در سلسله جلسات اخلاق با خادمان خورشید در سازمان اقتصادی رضوی در خصوص پند‌های ارزنده اخلاقی امام حسن عسگری (ع) گفت: به همان اندازه که «صدق»، ارزشمند است، «کذب» ناپسند و زشت است.
 
او ادامه داد: بی گمان دروغ همان چیزی است که خواری انسان را در دنیا و آخرت سبب می‌شود. پس لازم است که از آن پرهیز کند تا از بوی بد و گند آن در دنیا و آخرت در امان ماند.
 
یک کارشناس مذهبی گفت: دروغ آن قدر زشت است که حتی دروغگویان هم حاضر نیستند در جامعه «دروغگو» شناخته شوند و می‌کوشند تا با دروغی دیگر، دروغ اول خود را بپوشانند.
 
حجت الاسلام و المسلمین فاضلی افزود: حرف راستی که با دروغ آمیخته شود، خریدار ندارد و زشتی دروغ، آن راست‌ها را هم بی اعتبار می‌سازد. این که دروغ، کلید خانه پلیدی‌ها به شمار آمده، سبب آن است که افراد، برای توجیه خلاف‌های خود دروغ می‌گویند، برای فریب مردم از دروغ استفاده می‌کنند، جنس بد را با دروغ به مشتری می‌دهند، با ادّعای دروغِ دوستی و خیرخواهی، سر مردم کلاه می‌گذارند.
 
او تصریح کرد:  امام حسن عسکری (ع) درباره دروغ و کذب و جایگاه خطرناک آن در شقاوت بشر می‌فرمایند: تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای نهاده شده و کلید آن دروغ است.

یک کارشناس مذهبی گفت: امام عسکری (ع) در بیان ارزش صداقت عملی در زندگی مؤمنان از طریق پرهیز از هر زشتی و پلیدی می‌فرماید: کسی که پارسایی خوی او و بخشندگی طبیعت او و بردباری خصلت او باشد، دوستانش بسیار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضلی افزود: از آنجایی که زشت‌ترین چیز در نزد آن حضرت دروغ است، پس لازم است که از آن به عنوان عامل همه بدبختی‌ها و خواری‌ها پرهیز کرد؛ چرا که امام حسن عسکری (ع) می‌فرماید: چه زشت است برای مؤمن دلبستگی به چیزی که او را خوار می‌کند.
 
او تصریح کرد: دروغ، عامل فریب مردم است دشمنی می‌آورد، اعتماد‌ها را سلب می‌کند، روابط اجتماعی را دچار سستی و گسست می‌کند و نشانه‌ی نفاق درونی انسان است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.