ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به مجرم شناخته شدن نماینده مجلس سنای این کشور در دادگاهی در آمریکا اعلام کرد که نهادهای قضایی آمریکا می تواند در مورد نورستانی تصمیم بگیرد.

واکنش دولت افغانستان به محکومیت نماینده سنای این کشور در آمریکابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به مجرم شناخته شدن «یوسف نورستانی»، نماینده مجلس سنای این کشور در دادگاهی در آمریکا اعلام کرد که نهادهای قضایی آمریکا می تواند در مورد نورستانی تصمیم بگیرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشته است: «جرم یک عمل شخصی است. هیچ کسی در هیچ مکانی نمی‌تواند مافوق قانون باشد.»

وی افزوده است: «آقای یوسف نورستانی، شهروندی افغانستان - آمریکا را دارد. در صورتی که آقای نورستانی مرتکب عمل غیر قانونی در آمریکا شده باشد، نهادهای عدلی و قضایی آن کشور می‌توانند در مورد وی تصمیم بگیرند.»

گفتنی است که دادگاهی در آمریکایی، «احمد یوسف نورستانی»، رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و عضو فعلی مجلس سنای این کشور را به جرم «دزدی از بودجه عمومی» به 10 سال زندان و پرداخت 250 هزار دالر جریمه نقدی محکوم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «آقای نورستانی در دادگاهی در کالیفرنیا اعتراف کرد که بیش از 100 هزار دالر آمریکایی را از دولت آمریکا به شکل غیرقانونی دریافت کرده و در فاصله جولای 2015 تا دسامبر 2018 در مورد سفرها و محل اقامتش دروغ گفته است.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار