نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد نیمی از مردم آمریکا از استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور این کشور ار قدرت حمایت می‌کنند.

نیمی از مردم آمریکا خواهان استیضاح و حذف ترامپ از قدرت هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نظرسنجی جدید فاکس نیوز حاکی از حمایت نیمی از مردم آمریکا از استیضاح و برکناری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور است.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید فاکس نیوز، ۵۰ درصد از شرکت کنندگان با استیضاح رئیس جمهور آمریکا و برکناری او از قدرت موافق بودند، با این حال ۴ درصد اعلام کردند که با استیضاح ترامپ موافق هستند، اما برکناری او از ریاست جمهوری را نمی‌خواهند. ۴۱ درصد نیز با استیضاح مخالفت کردند.

نتایج بدست آمده از نظرسنجی جدید فاکس نیوز به نتایج همین نظرسنجی در ماه اکتبر نزدیک بود. در آن زمان ۴۹ درصد از استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت حمایت کردند، ۴ درصد تنها با استیضاح موافق و ۴۱ درصد نیز با هر دو مورد مخالف بودند. در فاصله زمانی این دو استیضاح کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به برگزاری جلسات علنی با حضور مقامات فعلی و سابق دولت ترامپ پرداخت.

در این نظرسنجی میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در سطح ۴۵ درصد ثابت بود. همچنین میزان نارضایتی از عملکرد او در سطح ۵۳ درصد به دست آمد. همچنین میزان حمایت در میان طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه متفاوت بود. در حالیکه ۸۵ درصد از حامیان حزب دموکرات خواهان استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت هستند، ۸۴ درصد از جمهوری خواهان نظری مخالف داشتند.

دموکرات‌ها معتقدند دونالد ترامپ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰. آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بند‌های مربوط به طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند. بر این اساس، این کمیته دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را به منظور رای گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رای گیری قرار است پیش از تعطیلات کریسمس برگزار شود. با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

نظرسنجی جدید فاکس نیوز در فاصله روز‌های ۸ تا ۱۱ دسامبر در میان هزار شرکت کننده برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار