مدیرکل استاندارد لرستان از صدور پنج پروانه استاندارد تشویقی در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل استاندارد لرستان از صدور پنج پروانه استاندارد تشویقی در لرستان خبر داد.

مرضیه قنبریان از صدور پنج پروانه استاندارد تشویقی برای محصولات تولیدی استان خبر داد و گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

این مسئول بیان کرد: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان و همچنین حمایت از تولیدکنندگان، از ابتدای سال جاری تاکنون پنج پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای صنایع شیمی و پتروشیمی و همچنین صنایع غذایی و کشاورزی در راستای حمایت از تولیدات داخلی لرستان برای فرآورده‌های روغن پایه (شرکت بهروان)، مایع دستشویی و مایع اسیدی (جرم گیر) مربوط به واحد تولیدی آسیا دارو ایرانیان، مایع دستشویی (شرکت نیک شویان پارس) و رشته آشی (شرکت تعاونی ۵۰۴ الیگودرز) صادر شد.

او افزود: هر ساله مطابق برنامه عملیاتی، نظارت بر خط تولید واحد‌های تولیدی تحت پوشش در دستور کار اداره کل قرار دارد و همچنین تمام مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در سطح استان مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا از عرضه و فروش محصولات بدون علامت استاندارد خودداری شود.

قنبریان عنوان کرد: مصرف کنندگان به هنگام خرید کالای مورد نیاز، به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد درج شده بر روی کالا، می‌توانند کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان ارسال و در صورت معتبر بودن علامت استاندارد، اقدام به خرید کالا کنند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.