سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۲۵ نفر با داشتن علایم بیماری آنفلوانزا در بیمارستان‌های این استان بستری و پس از بهبودی مرخص شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بیماری آنفلوآنزا در این استان کنترل و مهار شد.

او افزود: موج دوم بیماری آنفلوانزا اواخر دی‌ماه در این استان آغاز می‌شود و از هم اکنون تدابیر لازم برای مقابله با موج دوم این بیماری اندیشیده شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم استان خود پیشگیری‌های لازم را داشته باشند.

یزدان‌پناه با اشاره به راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزا، عنوان کرد: آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی بوده که قسمت فوقانی و تحتانی دستگاه تنفس را درگیر می‌کند و اهمیت بیماری در سرعت انتشار همه گیری وسعت و تعداد مبتلایان به آن است.

او تاکید کرد: این ویروس شامل سه گونه A، B، C بوده که مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری ذرات تنفسی در هوا و سطوح آلوده به ترشحات فرد آلوده است و از زمان ورود ویروس به بدن و تا شروع علائم بیماری ۱تا۳روز طول می‌کشدو یک روز قبل از شروع علائم تا هفت روز بعد از شروع علائم بیماران می‌توانند بیماری را به افراد سالم انتقال دهند.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.