رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا با اعلام اینکه توافقنامه تجاری آمریکا و چین نهایی شده است تاکید کرد این توافق همه مشکلات بین دو کشور را حل نخواهد کرد.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد فاز اول توافق تجاری، صادرات آمریکا به چین را در ۲ سال آینده تقریبا ۲ برابر خواهد کرد و این توافقنامه با وجود لزوم ترجمه و اصلاحاتی در متن آن، نهایی شده است.

چین و آمریکا، روز دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر)، پس از یک سال و نیم جنگ تجاری تمام عیار و ماه‌ها مذاکرات فشرده، در مورد «فاز اول» توافق تجاری به نتیجه رسیدند تا «نبرد تعرفه‌ها» شاهد یک آتش‌بس باشد.

لایتیزر گفت: «برخی تمیزکاری های عادی در متن توافقنامه انجام خواهد شد، ولی این توافق مطلقا تمام شده است و این توافق تجاری در مجموع حدود ۲ تریلیون دلار تجارت را در بر خواهد گرفت.»


بیشتر بخوانید: کریس مورفی: توافق تجاری با چین فاجعه است

وزیر دفاع آمریکا: با چین در حالت جنگ سرد قرار نداریم


رابرت لایتیزر تاکید کرد: «تاریخ و مکان امضای رسمی موافقتنامه توسط مقامات ارشد چین و آمریکا هنوز مشخص نشده است. با این حال این توافق همه مشکلات بین دو کشور را حل نخواهد کرد، زیرا همگرایی نظام اقتصادی تحت سلطه دولت در چین با نظام تحت رهبری بخش خصوصی در آمریکا سال‌ها طول خواهد کشید.»

جنگ تجاری میان چین و آمریکا از حدود یک سال و نیم پیش، با اعتراض دونالد ترامپ به کسری تجاری۴۳۰ میلیارد دلاری آمریکا در قبال واردات کالا‌های چینی آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار