حسینی گفت: مرغداری‌های استان سمنان، به علت فراهم نبودن بستر‌های لازم، با تولید مرغ ارگانیک فاصله دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت : تولید محصولات ارگانیک مانند مرغ زمانی میسر است که در تولید نهاده‌های مصرفی مرغداری‌ها به هیچ وجه از سموم کشاورزی شیمیایی استفاده نشده باشد.

او با اشاره به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک یا مرغ سبز در سمنان، افزود: اکنون در برخی از مرغداری‌های این استان از آنتی‌بیوتیک‌های گیاهی استفاده می‌شود و مرغ سبز را به بازار عرضه می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: با فرایند تولید مرغ ارگانیک در استان سمنان به علت نبود بستر‌های مناسب فاصله وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: نور طبیعی، رطوبت حداقل ۶۰ درصدی و دمای مناسب در سالن‌ها، برای عرضه مرغ گوشتی با وزن ایده‌آل در مرغداری‌های استان سمنان رعایت می‌شود.

او با اشاره به اینکه مرغداری‌ها باید مرغ گوشتی را با گذشت هشت هفته به بازار عرصه کنند، بیان کرد: نگهداری مازاد بر سن پرورش مرغ تعریف شده برای مرغداری‌ها سبب ذخیره چربی در مرغ‌ها می‌شود.

حسینی ابرازداشت: کشتارگاه‌های استان با هدف ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ رتبه‌بندی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآور شد: همکاری‌های لازم برای نظارت‌های بهداشتی و امنیت غذایی در زمینه‌های مختلف با ۲ آزمایشگاه مشترک با علوم‌پزشکی و محیط‌زیست صورت می‌گیرد.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و ۳۰ درصد برای مصرف در استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.