فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی پس از ورود به استانبول، پشت در‌های بسته با رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز یکشنبه در استانبول میزبان فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی بود.

این دو پس از تشریفات ابتدایی مذاکرات، پشت در‌های بسته گفتگو‌های خود را آغاز کردند.

در این دیدار، اردوغان به صورت کامل از دولت وفاق ملی حمایت کرد. چندی پیش اردوغان اعلام آمادگی کرد به صورت فوری و در صورت نیاز می‌تواند کشتی‌های جنگی خود برای مقابله با خلیفه حفتر، رهبر نیروهای مخالف دولت وفاق ملی به منطقه اعزام کند.

این اظهار نظر با واکنش سخت حفتر همراه بود، فرمانده نیروی دریایی در واکنش به اظهارات اردوغان گفت هر کشتی با پرچم ترکیه در مرز‌های آبی لیبی را مورد هدف قرار خواهد داد.

ترکیه یکی از اصلی‌ترین حامیان دولت قانونی لیبی به ریاست فائز السراج است که کنترل اوضاع در شهر طرابلس را بر عهده دارد. ژنرال خلیفه حفتر زیر سایه حمایت‌های فرانسه، آمریکا و برخی از کشور‌های مرتجع عربی، حدود هشت ماهی است که به کمک حمله‌های هوایی و درگیری‌های زمینی قصد دارد تا فائز السراج را از قدرت کنار بزند. حفتر که عمده نقاط شرق لیبی را در کنترل دارد، ژنرال بازنشسته ارتش است. پیش از این خبر‌هایی مبنی بر گفت‌و‌گوی تلفنی وی با دونالد ترامپ هم فاش شده بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار