مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: باتوجه به هشدارهای هواشناسی استان، آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی استان الزامی است.

لزوم آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ‌کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: اداره کل هواشناسی استان نسبت به آغاز بارش‌های از نیمه شب در جنوب و جنوب غرب استان هشدار داده و به همین دلیل احتمال آبگرفتگی در این شهر‌ وجود دارد.

او با بیان اینکه این سامانه بارشی فردا شب از استان خارج می‌شود، اظهار داشت: از همه دستگاه‌های خدمت رسان و امدادی خواسته شده هنگام بارش باران در نقاط آبگرفتگی حضور پیدا کنند و اجازه ندهند همچون بارش‌های قبلی در اهواز و سایر شهرستان‌های دارای بارندگی و آبگرفتگی‌ها مردم دچار مشکل شوند.

حاجی زاده در ادامه تصریح کرد: همکاری همه دستگاه‌ها با هم برای جلوگیری از بروز مشکلات الزامی است، ضمن اینکه نقاط آسیب پذیر مشخص است و دستگاه‌ها باید در محل‌ها حضور داشته باشند.

این مقام مسئول بیان داشت: از ساکنین حد بستر رودخانه‌ها درخواست می‌شود به رودخانه نزدیک نشوند تا از وقوع اتفاقات ناگوار و تلخ جلوگیری شود.

در این نشست که با هدف پیشگیری از سیلاب و آمادگی برای رفع آبگرفتگی‌ها در شهر‌ها برگزار شد، فرماندران در مسیر سیلاب احتمالی خواستار ترمیم سیل بند‌ها و لایه روبی رودخانه‌ها و رفع نقاط آبگرفتگی در شهر‌ها شدند.

براساس اعلام هواشناسی خوزستان، سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب وارد استان می‌شود و بارش‌ها در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق و مرکز استان فراگیرتر خواهد بود.

بنابر پیش بینی هواشناسی استان، در اهواز بارش ۳۵ تا ۶۵ میلیمتری باران و در شهر‌های هندیجان ماهشهر، امیدیه ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیمتر بارش پیش بینی شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.