معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: صادارات و فروش دانش و علم از مهمترین منابع کسب درآمد ارزی جدید از سوی بسیاری از کشور‌های توسعه یافته و یا در حال توسعه است که جایگزین نفت و سایر محصولات شده است.

فروش علم روش نوین ارزآوری کشور‌های توسعه یافته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛محمد نوذری در آیین رونمایی از ۱۲ محصول فناورانه استان ایلام اظهار داشت: توسعه علوم دانش بنیان با هدف صادرات و فروش آن به دیگر نقاط دنیا در کشور‌های توسعه یافته و یا در حال توسعه دارای اولویت و توجه بوده و تولید گسترده محصولات فناورانه در این کشور‌ها به سرعت در حال رشد است.

او افزود: امروزه در گفتمان توسعه اجتماعی تولید علم و دانش یکی از مهمترین راه‌های توسعه اساسی کشور‌ها است و در کشور ایران نیز با توجه به دشمنی و کینه توزی‌های استکبار جهانی که به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند باید ابعاد مختلف علم و دانش و تولید محصولات فناورانه توسعه گسترده یابد.

نوذری با بیان اینکه دشمن به شیوه‌های گونانون تولید و اقتصاد کشور را نشانه گرفته است، یادآور شد: نمونه بارز این دشمنی و خباثت را می‌توان در ماجرای کیک و کلوچه‌های آلوده به قرص مشاهده کرده که متعلق به معتبرترین برند‌های صنعت بیسکویت سازی کشور هستند.

او تاکید کرد: اما باید کشور و استان ایلام با کمک اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر تحصیل کرده، نخبگان، اندیشمندان، ایده پردازان و صاحبان فکر جامعه را به سوی تعالی سوق دهد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.