معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تحریم‌ها اثری بر گردشگری نداشته و هفت ماهه بیش از ۶ میلیون گردشگر وارد کشور شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل و سرپرست میراث فرهنگی گلستان گفت: در هفت‌ماهه سال ۱۳۹۸، ۶ میلیون گردشگر وارد کشور شده و نشان می‎دهد تحریم‎های آمریکا نتوانسته مانع گردشگری شود و در این شرایط اگر موانع را برطرف کنیم و تسهیل‎گر باشیم گردشگری رونق دوچندان می‎گیرد.

محمد خیاطیان افزود: امروز گردشگری جزو موضوعات مهم کشورهاست و کشور‌هایی که در عرصه‌های مختلف دیگری دارای پتانسیل هستند به گردشگری به‌عنوان یک اولویت نگاه ویژه‌ای دارند که نشان از اهمیت این حوزه و تبدیل گردشگری به اقتصاد مطرح آینده جهان است.

او ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش صادرات برنامه خوبی دارد و پایانه اختصاصی برای این مهم راه‎اندازی خواهد شد تا شاهد رونق در این بخش باشیم.

خیاطیان در ارائه تسهیلات ارزان‎قیمت به افرادی که توان سرمایه‎گذاری در حوزه‎های مختلف ازجمله گردشگری دارند هیچ محدودیتی وجود ندارد و در شهر‌ها تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و در روستا‌ها با نرخ ۶ درصد اعطاء می‎شود.

او یادآور شد: امروز نتیجه‎بخش بودن بوم گردی‌ها نشان می‎دهد هدف‎گذاری وزارت میراث‌فرهنگی صحیح انجام‌شده است و ظرفیت‎های خوبی در این حوزه وجود دارد.

خیاطیان بابیان اینکه خانه‎های تاریخی موردتوجه گردشگران خارجی است، افزود: این ظرفیت که درگذشته مغفول مانده بود، اما امروز موردتوجه قرارگرفته است، میراث‌فرهنگی را نباید صرفاً حفظ، مرمت و نگه‎داری کرد بلکه باید آن را مورد بهره‎برداری قرارداد.

او بابیان اینکه امروز در نقاط مختلف کشور قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ بنای تاریخی در حال مرمت است، افزود:در شرایط اقتصادی فعلی دولت نمی‎تواند این تعداد بنا را ترمیم کند و هم اکنون حدود ۱۰۰ بنای تاریخی توسط منابع دولتی در حال مرمت است و مابقی آن‌ها توسط مردم و بخش خصوصی مرمت می‎شود.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی گفت: استان گلستان به‌عنوان نگارستان ایران ظرفیت‎های بسیار خوبی در موضوع جنگل، دشت، جلگه و دریا دارد و امید است با برنامه‎ریزی دقیق و آمایش سرزمینی شاهد برنامه‎های مدون اداره‎کل میراث فرهنگی گلستان برای ارتقای سطح گردشگری استان باشیم.

در مراسم امروز از تلاش‌های ابراهیم کریمی مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان قدردانی و احمد تجری به عنوان سرپرست میراث فرهنگی استان معرفی شد.

انتهای پیام / فا

 

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بررای سرمایه گذاری در بخش گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار