مدیرعامل اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر گفت: با توجه به فاصله صیدگاه از ساحل سهمیه بنزین کمتر از دو هزار لیتر برای قایق‌ها به صرفه نیست.

محمد کارگر مدیر عامل اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: اگر سهمیه‌ای کمتر از ماهانه دو هزار لیتر بنزین برای قایق‌های صیادی در نظر گرفته شود و مبلغی به غیر از مبلغ یارانه‌ای برای این کار در نظر گرفته شود، هم از نظر معیشتی برای صیادان به صرفه نخواهد بود و هم از نظر ایمنی  و امنیت دریانوردی.

او ادامه داد: سهمیه بنزین قایق‌های صیادی باید به میزان کافی و به صورت سهمیه‌ای، یارانه‌ای، و با کار کارشناسی تعیین شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر افزود: میزان مصرف سوخت یک قایق بر اساس فرمول جهانی، قدرت موتور، روزهای دریانوردی و فاصله صیدگاهی تعیین می‌شود.

کارگر ادامه داد: صیدگاه‌های استان بوشهر، به علت تصرف صیدگاه‌های سنتی به دست صنایع نفت و گاز و محدودیت‌های زیست محیطی به اعماق رفته و صیادان باید برای صید به اعماق دریا بروند که همین موضوع باعث می‌شود قایق‌ها سوخت بیشتری مصرف کنند.

او عنوان کرد: بر همین اساس است که می‌گوییم برای تعیین میزان و قیمت سوخت باید کار کارشناسی با حضور متولیان یعنی شیلات و اتحادیه صیادی صورت گیرد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر گفت: ما نخستین اتحادیه‌ صیادی بودیم که در فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی حضور یافتیم و مشکلات صیادی را مکتوب ارائه کردیم و بر اساس همین نامه، سازمان شیلات با وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مکاتبه کرد.

کارگر افزود: افزایش قیمت بنزین به صورت ناگهانی و غیر کارشناسی در عرصه صیادی باعث شده صیادان در این مدت به دریا نروند، اکنون فصل صید است، اما قایق‌ها متوقفند، این موضوع، زیان غیر قابل جبرانی ایجاد کرده و نارضایتی گسترده جامعه صیادی را به دنبال داشته است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر ادامه داد: شنیده‌ایم که اکنون تعیین سهمیه بنزین قایق صیادی در هیات وزیران در دست بررسی است از آن‌ها می‌خواهیم، از کارشناسان فن که در حوزه دریا و دریانوردی کار می‌کنند و مشکلات صیادان را می‌دانند نظرخواهی کنند و  تصمیم غیر کارشناسی نگیرند تا پیامدهای اجتماعی برای جامعه مرزبان صیاد نداشته باشد.

کارگر گفت: اگر مسئولان، اتحادیه صیادی را قبول داشته باشند ما حاضریم برای تصمیم گیری در این خصوص به آن‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۹:۳۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
به جاي سوخت بنزين از قايق هاي با سوخت جايگزين استفاده كنيد. قايق ماهيگيري احتياج به سرعت زياد نداره