برخلاف دستور استاندار تهران هزینه بلیط اتوبوس و مترو در روز جاری نیم بها محاسبه نمی‌شود.

بلیط اتوبوس و مترو امروز یکشنبه نیم بها نیست!به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز همزمان با تصمیم استانداری تهران برای تعطیلی مدارس در روز یکشنبه، محسنی بندپی استاندار تهران از شهردار تهران خواست تا برای تشویق به استفاده از خودروی عمومی برای کسانی که از خودروی شخصی استفاده می کنند، بلیط مترو و اتوبوس در روز جاری نیم بها محاسبه شود.

شهردار تهران هم این موضوع را پذیرفت و مقرر شد، امروز هزینه مترو و اتوبوس نیم بها محاسبه شود.

اما مشاهدات عینی از ایستگاههای اتوبوس و مترو حاکی از این است که بر خلاف قول شهردار تهران مبنی بر نیم بها بودن بلیط اتوبوس و مترو، وقتی که شهروندان کارت بلیط‌های خود را در مقابل دستگاههای کارتخوان قرار می دهند، هزینه سفر آنها مانند روزهای عادی محاسبه می شود.

بسیاری از مردم هنگام قرار دادن کارت خود در مقابل دستگاه اقدام به محاسبه مبلغ کم شده نمی کنند و حتی در برخی مواقع از نرخ کرایه ها در خطوط مختلف هم اطلاع ندارند.


بیشتر بخوانید: حکم شرعی استفاده از خودروی شخصی در آلودگی هوا چیست؟


به نظر می رسد، سخن شهردار تهران در مورد نیم بها شدن بلیط مترو و اتوبوس بیش از آنکه کاربرد تشویقی داشته باشد، کاربرد تبلیغی داشته است.

چند هفته پیش هم که افزاش میزان آلایندگی هوا موجب تعطیلی مدارس شد، شهرداری تهران اعلام کرد که به منظور تشویق مردم برای خودداری از استفاده از خودروی شخصی بلیط مترو و اتوبوس را نیم بها کرده است. اما در آن موقع هم این کار انجام نشد و مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد که این اتفاق تنها در مورد تعداد اندکی از اتوبوسها رخ داده که تنظیمات دستگاههای کارت خوان آنها به روز نشده است.

شرکت متروی هم از این موضوع مستثنی نیست و هیچ کدام از گیتهای ورودی آن در سطح شهر تهران هزینه بلیط مسافران نیم بها محاسبه نمی کنند.

جوابیه مترو

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه: روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۹۸ باشگاه خبرنگاران جوان در خبری با تیتر سر تهرانی‌ها کلاه رفت؛ بلیط اتوبوس و مترو امروز نیم بها نیست، سعی کرده اجرای قانون نیم بها شدن بلیت مترو و اتوبوس را به عنوان یک کارتبلیغی ارائه دهد این در حالیست که روز گذشته خبرنگار این خبرگزاری با تماسی که با مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران داشته و تمامی اطلاعات را دریافت کرده است و باز نیز نسبت به انتشار این خبر کذب اقدام کرده است. چرا که بعد از اعلام جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر که شد بلیت اتوبوس و مترو در روز‌های یکشنبه ۱۳۹۸/۰۹/۲۴ و دوشنبه ۱۳۹۸/۰۹/۲۵، نیم بها باشد و در بعدازظهر روز شنبه ۱۳۹۸/۰۹/۲۳ اطلاعات نرم افزار تمامی گیت‌های ایستگاه‌های خطوط هفتگانه مترو توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تغییر کرد و نرخ تمامی بلیت‌های اعتباری و تک سفره با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شدو مبلغ دویست و یک تومان و نه ریال از کارت مسافران در کوتاه‌ترین مسیر سفر کسر شد و این محاسبات با توجه به برنامه جدیدی که ارائه شده بود در تمامی مسافت‌ها با ۵۰ درصد تخفیف اجرایی شد.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به عنوان اولین و بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ریلی درون شهری پاک در کشور سعی کرده تا نسبت به اجرای هرچه بهتر این مصوبه تلاش کند.

همان گونه که در زمان افزایش آلودگی هوا کمیته اضطرار تصمیم می‌گیرد مدارس تعطیل و یا زنگ ورزش آن‌ها لغو شود و همچنین اعلام میگردد نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی در بازه زمانی محدود به صورت نیم بها محاسبه شود شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به عنوان متولی نسبت به اجرای دقیق آن اقدام می‌کنید لذا در صورتی که آن خبرگزاری اسناد و مدارک مبنی اجرایی نشدن این مصوبه را در دست دارد با ارائه مدارک به این شرکت پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
خیلی وقته سر تهرانی کلاه رفته.... سالهاست حتی برای شهرداری و شورای شهر تهران هم از متولدین جاهای دورافتاده و بعضا مخالف با تهران وتهرانی استفاده می‌کنند
آخرین اخبار