دریادار تنگسیری گفت: حضور سپاه در دریا برای کشور‌های منطقه حاوی پیام صلح و دوستی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه : تمام شناور‌های بیگانه را در خلیج فارس کنترل می‌کنیمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه شناور‌های بیگانه‌ای که وارد خلیج فارس می‌شوند را کنترل و رصد می‌کند و ملیت، نوع شناور و مقصد آن‌ها را مورد سئوال قرار می‌دهد و همه شناور‌های متعلق به کشور‌های مختلف از جمله آمریکا همواره پاسخگوی سئوالات نیرو‌های سپاه بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رصد شناور‌های بیگانه در خلیج فارس حق مسلم جمهوری اسلامی است، افزود: خلیج فارس متعلق به ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس است و، چون باند ورود به تنگه هرمز در آب‌های سرزمینی ایران قرار دارد حق داریم شناور‌ها را مورد سئوال قرار دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این طرح سئوال جزو قوانین بین‌المللی است و قانون کنترل باند تنگه‌ها این امر را اثبات می‌کند، تصریح کرد: سال‌های سال است که این کار را انجام می‌دهیم و کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای هم با ما همکاری می‌کنند.

دریادار تنگسیری در پاسخ به این سئوال که پیام حضور شناور‌های سپاه در آب‌های خلیج فارس برای کشور‌های همسایه چیست، اظهار داشت: حضور شناور‌های ما در آب‌های خلیج فارس و حتی آب‌های فراتر از خلیج فارس برای کشور‌های همسایه پیام صلح و دوستی در‌بر دارد، ما مسلمان هستیم و به کشور‌های همسایه چشم طمع نداریم.

وی افزود: حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای در این منطقه خطراتی ایجاد می‌کند، اما پیام ما این است که صلح و دوستی در منطقه تنها توسط کشور‌های منطقه به وجود می‌آید و این مسئله را در رزمایش‌ها و دیدار‌های مختلف دائما اعلام کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دشمن به دنبال فروش سلاح‌های خود به کشور‌های منطقه است، اضافه کرد: دشمن همواره در منطقه ایجاد دشمنی کرده و ایران را به عنوان دشمن معرفی می‌کند حال آن که جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه به کشوری تعرض کرده و نه چشم طمعی به کشوری داشته، ایران کشوری غنی با ظرفیت‌های مختلف است که نیازی به تعرض به دیگر کشور‌ها ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب ها: خلیج فارس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.