مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: استان مرکزی در شرایط خوبی از لحاظ ذخیره خونی قرار دارد و هیچ کمبودی در استان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهدویانی اظهار کرد: آمار اهدا خون در هشت ماهه سال جاری ۳۲ هزار و ۲۱۷ مراجعه کننده بوده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۹۳۱ نفر موفق به اهدای خون شدند. از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۴۴ نفر اهداکننده مستمر، ۳ هزار و ۸۷۹ نفر اهدا کننده برای اولین بار و ۷ هزار و ۹۰۸ نفر اهدا کننده با سابقه بوده‌اند.

وی افزود: از مجموع اهداکنندگان دو هزار و ۵۵ نفر معادل ۷.۳۶ درصد خانم بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: وضعیت ذخایر خونی در استان مرکزی در شرایط مطلوب قرار دارد، همچنین استان مرکزی از نظر ذخایر نرمال که ۵ الی هفت روز در نظر گرفته می‌شود، در شرایط خوبی قرار دارد.

مهدویانی بیان کرد: در روز‌های سرد سال مراجعات برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و تقاضای ما افزایش و استمرار مشارکت مردم برای اهدای خون است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در شرایط خوبی از لحاظ ذخیره خونی قرار دارد و هیچ کمبودی در استان مشاهده نشده، همچنین ارسال خون به استان تهران نیز به صورت هفتگی انجام شده است.

مهدویانی اضافه کرد: پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، دلیجان، محلات، آشتیان و تفرش فعال بوده و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار