کارشناس فنی یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه التراسونیک هموژنایزر در صنایع رنگ برای حل کردن رنگ با دانه‌بندی‌های ریز استفاده می‌شود.

 هموژنایزر محمد اصغرزاده، کارشناس فنی یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دستگاهی که در این شرکت تولید می‌شود یک دستگاه کاربردی در حوزه صنایع شیمیایی، نفت و آزمایشگاهی است که کاربرد آزمایشگاهی آن بیشتر در دانشگاه‌ها برای سنتز نانو مواد و پخش کردن محلول است.

کارشناس فنی این شرکت دانش بنیان ادامه داد: کاربرد‌های صنعتی آن در حوزه همگن کردن مواد است مثلا این دستگاه می‌تواند آب و روغن را به راحتی با هم همگن کند که این موضوع مخصوصاً در صنایع شیمیایی کاربرد بسیاری دارد، چرا که مواد با کیفیت و سرعت بالایی با هم همگن می‌شود.

اصغرزاده افزود: از این دستگاه در صنایع نفتی برای گوگرد زدایی و در صنایع رنگ برای حل کردن رنگ با دانه‌بندی‌های ریز استفاده می‌شود. در حال حاضر این دستگاه را به ۱۳ دانشگاه مختلف کشور فروخته‌ایم و برنامه داریم تا در مرحله بعدی وارد حوزه صنعتی شویم.
بیشتر بخوانید: امکان ارزیابی ذرات کاوشگر کوچکتر از یک میلیاردم متر
او بیان کرد: باتوجه به اینکه این دستگاه شرایط ساخت بسیار سختی دارد نمونه‌های آن در کل جهان بسیار کم است، اما ما توانستیم آن را در کشور کاملاً بومی سازی کنیم و دردسر‌های تولید را به جان خریدیم. این دستگاه نسبت به نمونه‌های خارجی یک چهارم نمونه‌های موجود است و همواره سعی می‌کنیم تا مشتری‌هایمان راضی باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار