رئیس پژوهشکده رنگ دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: در حال حاضر رشته رنگ در کشور که یکی از رشته‌های میان رشته‌ای است و تنها در دانشگاه امیرکبیر تدریس می‌شود.

رشته صنایع رنگ تنها در دانشگاه امیرکبیر تدریس می‌شودصباغ الوانی رئیس پژوهشکده رنگ و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: باتوجه به اینکه محققین ما از لحاظ علمی دانش فراوانی دارند، این دانش باید پس از تحقیقات به فناوری تبدیل شود.

رئیس پژوهشکده رنگ دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: محققان برای اینکه بتوانند با صنعت ارتباط خوبی بگیرند باید از تکنولوژی‌ها بهره ببرند، دانشگاه‌های ما که نسل سوم دانشگاه‌ها هستند باید بیشتر مورد توجه اعضای هیئت علمی و صنعتگران قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید: ایده بازار مهندسی پلیمر و رنگ و حمایت 50 میلیون ریالی دانشگاه امیرکبیر از طرح‌ها


رشته صنایع رنگ باید در دانشگاه ها تدریس شود

الوانی افزود: ما همواره تلاش می‌کنیم تا بتوانیم ارتباط خوب و مؤثری بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم و کارهای تحقیقاتی را به فناوری تبدیل کنیم، در حال حاضر رشته مهندسی پليمر – صنايع رنگ که یکی از رشته‌های میان رشته‌ای است، تنها در دانشگاه امیرکبیر تدریس می‌شود، اما باید در دیگر دانشگاه‌ها هم توسعه یابد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر تصریح کرد: ما در حال حاضر از نظر  تحقیقاتی در دنیا مشکلی نداریم و همواره باید با دقت و برنامه‌ریزی بتوانیم هم در حوزه صنعت و هم دانشگاه با ایجاد ارتباط مؤثر پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار