مهاجرانی گفت: در این دوره از جشنواره خوارزمی ۲۲ دانشگاه و مرکز علمی به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند.

جشنواره جوان خوارزمیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره خوارزمی اظهار کرد: این جشنواره با جشنواره‌های قبلی بسیار فرق دارد زیرا برای اولین بار فرایند کار کاملا الکترونیکی شده است، کاری که در سال‌های گذشته وزارت علوم اقدام کرده ولی آموزش و پرورش برای اولین بار آن را عملی کرده است.

او بیان کرد: این فعالیت‌ها در راستای شفافیت بیشتر به سمت الکترونیکی شدن که می‌توانست راحت‌تر جوابگوی مردم باشد برای اولین بار صورت گرفته است.

مهاجرانی افزود: امروزه طرح‌هایی داوری شده‌اند که در داخل آموزش و پرورش انجام شده‌اند که بیش از ۴ هزار طراح و ۳ هزار طرح مورد ثبت قرار گرفته است که ثبت آن در مرحله اول از مرکز پژوهش‌سرا که به حکم نقطه تولد طرح‌های پژوهشی را دارد، انجام شده است.

رئیس مرکز استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان گفت: امروزه باید ارتباط طبیعی و ارگانیکی بین پژوهش و وزارت علوم شکل بگیرد. امسال داخل حوزه‌ها حدود ۲۰ رشته مانند کارآفرینی و علوم اعصاب افزایش یافته است که می‌تواند به داوری‌های دانشگاهی و آموزش و پرورشی کمک بیشتری کند.


بیشتر بخوانید: طرح‌های با قابلیت تجاری‌سازی، حمایت می‌شوند


مهاجرانی در ادامه افزود: اگر صحبتی از دانش‌آموزان می‌شود، زیرا دانش آموزان هستند که در چرخه کارآفرینی بوده و صاحبت ایده دادن را دارند.

رئیس مرکز استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان ادامه داد: هدف بر این بود طرح‌هایی که به مرحله نهایی نرسیده‌اند در مسیر اصلاح قرار بگیرند و در راستای تجاری سازی خوارزمی گام‌هایی برداشته شود.

مهاجرانی برگزاری الکترونیکی جشنواره را از ویژگی‌های این دوره از جشنواره نام برد و گفت: در این دوره از جشنواره ۲۲ دانشگاه و مرکز علمی به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند.

در ادامه برنامه علیرضا اللهیاری دبیر جشنواره خوارزمی در ارتباط با جشنواره آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی اظهار کرد: ۳۸۳ طرح در ۱۶ گروه تخصصی بیش از ۲۵۰ عضو هیئت علمی و کارشناس داریم که تعدادی از این طرح‌ها را در اختیار هیئت داوران قرار داده‌ایم.

دبیر جشنواره خوارزمی گفت: ۱۸ طرح ارائه شده به گروه تخصصی هیئت داوران داشتیم که از این ۱۸ طرح ۱۰ طرح برگزیده شده که ۴ طرح آن نوآوری و اختراع بوده که توانسته‌اند به سطح بین‌المللی برسند و ۴ طرح نوآوری آن مناسب برای شرکت‌های دانش بنیان است.

اللهیاری گفت: امسال کیفیت داوری بسیار افزایش یافته و در بخش دانش‌آموزی از ۵۳ طرح ۴۶ طرح برگزیده شده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار