وزیر امور خارجه ترکیه هشدار داد آنکارا اعمال هرگونه تحریم از سوی آمریکا را پاسخ خواهد داد.

ترکیه: هرگونه تحریم از سوی آمریکا را پاسخ می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در خصوص واکنش این کشور به تحریم‌های احتمالی از سوی واشنگتن گفت آنکارا هرگونه تحریم را پاسخ خواهد داد.

چاووش اوغلو در این خصوص گفت «اگر تحریم‌ها اعمال شوند، ترکیه مجبور خواهد شد که پاسخ آن را بدهد. اما تلاش ما آن است که این مسئله بدون تحریم و از طریق درک متقابل حل و فصل شود.»

او در خصوص قعطنامه تصویب شده در مجلس سنای آمریکا در خصوص نسل کشی ارامنه در سال ۱۹۵۱ گفت: «سیاستمداران با دانش محدود در زمینه تاریخ نباید تاریخ را قضاوت کنند.» او در ادامه تاکید کرد: «سنا این قطعنامه را به دلیل ناامیدی آن‌ها از عملیات چشمه صلح ترکیه در شمال شرق سوریه تصویب کرده است.»

پنجشنبه گذشته، اعضای سنای آمریکا به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را به رسمیت شناختند که می‌گوید دولت عثمانی در سال ۱۹۵۱ دست به نسل‌کشی ارامنه زده است. ترکیه این ادعا را نمی‌پذیرد و تاکید دارد اتفاقات آن دوره با وجود تاسف برانگیز بودن با هدف نسل‌کشی صورت نگرفته است.

در نهم اکتبر سال جاری میلادی، ترکیه عملیات نظامی چشمه صلح را در مناطق شمال شرق سوریه با هدف پاکسازی این منطقه از حضور نیرو‌های کُرد آغاز کرد و پس از چند روز نبرد و توافق‌هایی که با آمریکا و روسیه دست یافت عملیات را متوقف ساخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
تركا خيلي شجاع شدن
آخرین اخبار