مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۸۷ هزار نفر از دانش آموزان اردبیلی در برنامه‌های اوقات و فراغت آموزش و پرورش مشارکت داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی با موضوع تدوین برنامه راهبردی کاهش آسیب‌های اجتماعی استان اردبیل با محوریت خشونت که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: تمرکز اصلی آموزش و پرورش بر روی فعالیت‌های گروهی بوده که در این موضوع مسؤولیت‌پذیری، انتقادپذیری، اعتماد به نفس و... نهفته است.

او افزود: تقویت مهارت‌های زندگی از دیگر موارد مهمی است که آموزش و پرورش به آن توجه ویژه‌ای دارد و برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز در خصوص تربیت دینی، بهبود مهارت‌های مطالعه، دوست‌یابی، نه گفتن، کنترل خشم و... در مدارس صورت گرفته و خروجی مناسبی نیز در این زمینه به دست آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: بحث تربیت بدنی و ایجاد نشاط در بین دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و در همین راستا المپیاد ورزشی دانش آموزان برگزار می‌شود که بیش از ۶۹ درصد دانش آموز اردبیلی در این المپیاد مشارکت داشته‌اند.

او تاکید کرد: با احیای مرجعیت مدرسه تلاش می‌شود تا از سرمایه‌های اجتماعی مدارس بهره‌مند شویم و خوشبختانه خانواده‌ها نیز در این خصوص اعتماد بسیار خوبی را به آموزش و پرورش دارند.

ناصری با اشاره به اهمیت تامین اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: ۸۷ هزار نفر از دانش آموزان اردبیلی در برنامه‌های اوقات و فراغت آموزش و پرورش مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار