معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: درحال بررسی و شناسایی مددجویانی هستیم که از سیستم جدید معیشتی بهره‌مند نشده‌اند تا پیگیری‌های لازم را در خصوص اختصاص بسته معیشتی این افراد انجام شود.

شناسایی مددجویان بازمانده از سبد معیشتی در فارسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بدری با اشاره به اهمیت یارانه در زندگی خانوده‌های مددجو، گفت: پرداخت یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی در زندگی مددجویان و کاهش فقر می‌تواند اثربخشی خوبی داشته باشد، اما با توجه به افزایش تورم باید برای محرومین یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی افزایش یابد.

او با بیان اینکه باید رقم یارانه با هزینه‌های زندگی و تورم همخوانی داشته باشد، گفت: امروز خانواده‌های تحت پوشش امداد دارای ۶ نیاز اساسی و پرخرج شامل اشتغال، مسکن، دارو و درمان، آموزش و معیشت هستند؛ نیاز‌های پایه که برای خروج فرد از فقر اساسی بوده و باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی اساسی شود.

معاون حمایت کمیته امداد فارس تراز اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش را منفی اعلام و اضافه کرد: هزینه‌های زندگی خانواده‌ها به دلایل مختلف بالا بوده و درآمد آن‌ها پایین است که به همین دلیل کمیته امداد تلاش می‌کند تا تراز اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت مثبت شود.

بدری گفت: کمیته امداد با توسعه اشتغال، ارائه وام‌های قرض الحسنه، ساخت و خرید مسکن، توسعه طرح‌های اکرام و محسنین برای حمایت فرزندان خانواده‌های تحت پوشش، افزایش مشارکت‌های مردمی و در نظرگرفتن درآمد‌های مردمی خانوار‌ها به همراه مدیریت هزینه زندگی آن‌ها سعی در مثبت سازی تراز اقتصادی مددجویان دارد.

او با بیان اینکه کمیته امداد به نیابت از حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی به فقرا ارائه خدمت می‌کند، گفت: در این مسیر خانواده و جامعه و نظام سه رکنی هستند که باید در راستای توانمندی فقیر کمک کنند و چنانچه هر یک از بخش‌ها نتواند مشارکت لازم را ارائه دهد توانمندی خانواده به تاخیر می‌افتد.

معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد استان فارس خدمات ارائه شده در این استان به مددجویان را خوب ارزیابی و اضافه کرد: در زمینه‌های مسکن، جهیزیه، اشتغال، درمان، فرهنگی خدمات مناسبی به مددجویان ارائه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.