رئیس گروه سلامت هوا وزارت بهداشت گفت: گروه‌های پرخطر امروز و فردا تا حد امکان از تردد در سطح شهر به ویژه مناطق با شاخص آلودگی هوای بالا خودداری کنند.

عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه میانگین شاخص کیفی هوای تهران به ۱۴۳ رسیده است، اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده است. ایستگاه‌های شادآباد، پیروزی، شریف، منطقه ۲۱ و ۲۲ رکوددار آلودگی هوا هستند.

شاهسونی ادامه داد: امسال ۵۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲ روز هوای ناسالم برای همه، ۱۹۲ روز سالم و ۲۵ روز تنها پاک بوده است که در مقایسه با سال گذشته تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش پیدا کرده است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه آلودگی هوای پایتخت تا فردا (دوشنبه، ۲۵ آذر) ادامه دارد، گفت:گروه‌های پرخطر امروز و فردا تا حد امکان از تردد در سطح شهر به ویژه مناطق با شاخص آلودگی هوای بالا خودداری کنند.

این افراد در روزهای آلودگی هوا از منزل خارج نشوند

شاهسونی به گروه‌های پرخطر در روزهای آلودگی هوا توصیه کرد و گفت: کودکان، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، بیماری‌های مزمن تنفسی، آسم، بیماران دیابتی، زنان باردار و کسانی که در فضای باز فعالیت می‌کنند تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض هوای آلوده خودداری کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت استفاده از ماسک در روز‌های آلوده را ضروری دانست و گفت: افراد در صورتی که در روز‌های آلوده مجبور به تردد در سطح شهر هستند باید از ماسک‌های N۹۵ و P۲ استفاده کنند چرا که ماسک‌های معمولی یا بیمارستانی برای محافظت از ذرات PM۲.۵ تأثیری ندارند، چون این ذرات معلق هوا ۳۰ برابر از تار مو باریکتر هستند و به همین دلیل از ماسک‌های معمولی عبور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مهار آلودگی هوا با ماسک‌های نانویی


با مشاهده این علائم در هوای آلوده به پزشک مراجعه کنید 

او با اشاره به برخی علائم ناشی از آلودگی هوا گفت: در صورتی که افراد احساس سردرد، تنگی تنفس، سرفه مکرر، سرگیجه و تپش قلب کردند باید به پزشک مراجعه کنند زیرا این علائم ناشی از مواجه فرد با آلودگی هوا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سرفه و تنگی نفس
چه کنیم؟؟
کی بارون می یاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
تازمانی که دولتها ازفرغون سازهاکه دارند خودروی بی کیفیت روانه بازارمی کنند حمایت کندآلودگی هواادامه دارهست.جالبه تازه امروزدرخبرها داشتیم دولت کمک 900 میلیاردی به خودروسازهاازطریق فروش اوراق کرد.
آخرین اخبار