کارکنان منطقه ویژه اقتصادی لامرد امسال، بیش از ۴۲ هزار سی سی خون خود را اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا ملک‌زاده سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: ۵۰ نفر از کارکنان نیکوکار شاغل در صنایع و واحد‌های منطقه ویژه لامرد با مشارکت در طرح اهدای خون، اهدای زندگی، ۲۲ هزار و ۵۰۰ سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

او اشاره به اجرای طرح اهدای خون برای دومین بار متوالی در منطقه ویژه لامرد، بیان کرد: برنامه اهدای خون سالم به صورت مستمر با استقرار اکیپ سیار پایگاه انتقال خون و همکاری کارکنان واحد درمانگاه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزار می‌شود که ۹ شهریور امسال، تعداد ۴۵ نفر ۲۰ هزار و ۲۵۰ سی سی از خون خود را اهدا کردند.

ملک زاده تصریح کرد: اهدای خون یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌هایی مانند فشار خون، دیابت، چربی خون بالا و سکته مغزی و عروقی است.

سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی منطقه ویژه اقتصادی لامرد به اهدا کنندگان خون توصیه کرد باید مصرف مایعات اضافی را از یک روز قبل شروع کنند و برای این کار می‌توانند آب ساده و یا آبمیوه را انتخاب و توجه داشته باشند که از مصرف زیاد چای و قهوه که حاوی کافئین است، اجتناب کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار