عباسی راد گفت: به منظور احیای مراتع دامغان عملیات کپه کاری در سطح مراتع این شهرستان با هزینه بیش از یک میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه احیای مراتع این شهرستان در دستور کار است، گفت: ۲۵۰ هکتار از مراتع شهرستان دامغان با هزینه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور تحت اجرای عملیات اصلح بیولوژیکی کپه‌کاری قرار گرفت.

او افزود: عملیات بیولوژیک کپه کاری در مراتع زیر حوزه‌های آبخیز اگره و آستانه از طریق انجام مناقصه و عقد قرارداد با پیمانکار و با به‌کارگیری افراد محلی و بومی به اجرا درآمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان با اشاره به اینکه گونه‌های مورد استفاده برای انجام پروژه را اسپرس، فستوکا، آنغوزه، بادام‌کوهی، چاودار و درمنه بوده است، تصریح کرد: استفاده از گونه‌های باارزش بومی و تامین بذر آن از پایه‌های محلی، ضمن کاهش هزینه‌های اجرا و وابستگی به بذر خارجی، درصد موفقیت را نیز افزایش دهد.

عباسی راد بابیان اینکه احیای مراتع در دستور کار است، ابراز داشت: عرصه مراتع به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی به شمار می‌رود که تامین معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان و دامداران به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته است.

او بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت در کشور به‌ویژه طی سه دهه اخیر باعث فشار فزآینده بر منابع موجود شده که این مسائل عرصه مراتع را دچار آسیب و تخریب فراوان کرده و از این‌رو اجرای طرح‌های اصلاح و مدیریت مراتع به منظور حفظ منابع موجود و احیاء عرصه‌های تخریب‌شده امری ضروری است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.