رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: در حالیکه میانگین افزایش اعتبارات ملی استان‌ها برای سال ۹۹ حدود ۱۵ درصد پیش بینی شده، بودجه فارس در این بخش برای سال آینده با ۳۴ درصد افزایش پیش بینی شده است.

افزایش ۳۴ درصدی بودجه ۹۹ استان فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن نوروزی با بیان اینکه سال آینده تعداد طرح‌های ملی و ملی با ویژگی استانی پیش بینی شده برای فارس در لایحه بودجه از ۱۶۲ طرح سال ۹۸ به تعداد ۱۵۲ طرح کاهش یافته است، گفت:که هیچ طرحی حذف نشده بلکه برخی طرح‌ها با توجه به اهمیت آن تجمیع شده است.

او، اعتبارات عمرانی ابلاغ شده استان فارس در سال ۹۸ را ۲۲۹ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این اعتبارات برای سال آینده ۳۸۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است که رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

نوروزی با بیان اینکه اعتبارات فارس در بخش ۳ درصد نفت و گاز، امسال ۳۳۴ میلیارد تومان بوده که ۲۹۱ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است، گفت: با توجه به پیش بینی کاهش درآمد‌های نفتی در لایحه بودجه دولت، این اعتبارات برای سال آینده فارس ۱۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

او گفت: اعتبارات امسال استان فارس در ردیف‌های متفرقه ۹۵۶ میلیارد تومان در بخش ملی و استانی بود که این عدد سال آینده نیز ۹۵۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نوروزی سرجمع اعتبارات مصوب استان در سال ۹۸ را ۱۶۳۸ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: پیش بینی اعتبارات مصوب استان فارس برای سال آینده در لایحه پیشنهادی بودجه، ۱۶۴۴ میلیارد تومان است.

او، جمع اعتبارات پروژه‌های ملی و استانی با ویژگی ملی را برای امسال ۱۳۵۶ میلیارد تومان دانست و گفت: سال آینده دولت برای فارس در این بخش ۱۸۱۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به اینکه مهمترین پروژه‌های ملی پیش بینی شده برای استان فارس، آزاد راه شیراز اصفهان و راه آهن اقلید یزد است، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای آزاد راه شیراز اصفهان و ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن اقلید یزد اعتبار در نظر گرفته شده است.

نوروزی از مهمترین تفاوت‌های لایحه بودجه سال آینده را برنامه محوری به جای دستگاه محور و ردیف محور بودن آن دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار