فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق سابقه دار طلاجات از طریق سامانه مها کمتر از ۴ دقیقه از زمان اعلام به این مرکز خبر داد.

سارق سابقه دار طلاجات از طریق سامانه مها دستگیر شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ محمدرضا فدا  فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: "مها" مخفف مرکز هشدار الکترونیک، سامانه‌ای مجهز به گیرنده‌های خاصی است که با نصب آن در اماکن مختلفی همچون منازل، مغازه‌ها و دیگر اماکن عمومی و خصوصی در زمان حضور صاحب آن مکان از طریق فشار دادن شصتی و در نبود صاحب آن مکان نیز هرگونه حضور یا تخریب جهت ورود را به مرکز منعکس می‌کند و مراتب از طریق کاربران این مرکز در سریعترین زمان ممکن به نزدیکترین تیم گشت جهت بررسی موضوع اعلام می‌شود.

او با اشاره به مکلف بودن طلافروشی ها، بانک‌ها و برخی اصناف خاص به تجهیز شدن به این سامانه افزود: در همین رابطه یکی از طلافروشان شهر کرمان در پی مراجعه فردی که قصد داشت مقداری طلا را به فروش برساند به این فرد مشکوک شده و سامانه مها مغازه خود را از طریق شصتی به صدا در می‌آورد.

سرهنگ فدا بیان کرد: با به صدا در آمدن زنگ هشدار این سامانه، بلافاصله موقعیت این طلافروشی به نزدیکترین تیم گشت انتظامی اعلام و ماموران کلانتری۱۱ بازار با حضور ضربتی خود موفق شدند، این فرد که سابقه دار و تحت تعقیب بود و بمنظور فروش طلای تقلبی به این طلافروشی مراجعه کرده بود را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به نقش موثر این سامانه در غافلگیری سارقان اماکن عمومی و خصوصی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز واقع در چهارراه ابوحامد مرکز استان جهت نصب سامانه مها برای واحد صنفی و دیگر اماکنی که نیازمند تامین امنیت هستند، اقدام و ضریب ایمنی و امنیتی واحد‌های شخصی و اماکن عمومی را بالا ببرند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: طلا ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.