۵ جلد کتاب پژوهشی جدید از خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته پژوهش در موزه ملی ایران رونمایی می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، برآبادی مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: ٢٣ آذر به عنوان آغاز هفته ملی پژوهش نامگذاری شده و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مراسم ویژه گرامیداشت هفته پژوهش را با تمرکز بر دستاورد‌های پژوهشی خراسان جنوبی برگزار می‌کند.

 او افزود: در این مراسم که ۲۳ و ۲۴ آذر در موزه ملی ایران برگزار می‌شود، رونمایی از ۵ جلد کتاب پژوهشی جدید در حوزه‌های مردم شناسی، گردشگری و باستان شناسی استان یکی از ویژه برنامه‌های این مراسم است.

برآبادی گفت: با توجه به ثبت مهارت ساخت و نواختن دوتار خراسانی در میراث جهانی یونسکو از یکی از هنرمندان شاخص خراسان جنوبی که در حوزه پژوهش، ساخت و نواخت این ساز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده تقدیر می‌شود.

 مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  ادامه داد: در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی از دستاورد‌های پژوهشی استان در روز‌های ۲۳ و ۲۴ آذر دایر است که جمعی از هنرمندان و پژوهشگران خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

او گفت: این هنرمندان و پژوهشگران در زمینه‌های گیاهان دارویی و طب سنتی، احیاء نساجی سنتی (حوله بافی، مله بافی، برک بافی)، احیاء عروسک‌های محلی، فرهنگ زعفران، البسه محلی، آیین شب یلدا و کف زنی، نمایش معماری و فرهنگ روستایی، انتشارات پژوهشی در زمینه‌های مختلف مردم شناسی، باستان شناسی، گردشگری، میراث فرهنگی و دستاورد‌های خود را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار