مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از اجرای طرح بهسوزی گاز‌های مشعل در واحد‌های بهره برداری ۲ و ۳ اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا مفیدی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: طرح بهسوزی گاز‌های مشعل در واحد‌های بهره برداری ۲ و ۳ اهواز اجرا شد که از سوختن روزانه ۲۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل در محدوده عملیاتی این شرکت جلوگیری شده است.

او افزود: نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری برای اولین بار در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با استفاده از دانش متخصصان داخلی اجرایی شد.

مفیدی بیان داشت: واحد‌های بهره‌برداری ۲ و ۳ اهواز در مجاورت مناطق مسکونی شهر اهواز قرار دارند و باعث شد تا با اولویت بیشتری اجرایی شدن این طرح مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم گاز‌هایی که به مشغل هدایت می‌شوند را جمع‌آوری کنیم بیش از یک میلیارد دلار هزینه شد تصریح کرد: جمع آوری ۹۵ درصد از گاز‌های مشعل در محدوده عملیاتی این شرکت انجام می‌شود که برای ۵ درصد باقی مانده نیز پروژه‌های دیگری در دست برنامه‌ریزی و اجرا قرار دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: جلوگری از نفت سوزی به یک موضوع الزامی در وزارت نفت تبدیل شده و از همین بابت توجه خاصی به این موضوع صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.