کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی سرکوب تظاهرات را محکوم کرد.

محکومیت سرکوب تظاهرات در شیلی از سوی سازمان مللبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی سرکوب تظاهرات در شیلی و نقض مکرر حقوق بشر توسط پلیس این کشور را محکوم کرد.

اِما گوئراس دلگادو، رئیس کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هنگام ارائه این گزارش در ژنو گفت: «برخورد پلیس با این تظاهرات اساسا سرکوبگرانه بود».

کارشناسان این نهاد پس از سفر ۳۰ اکتبر تا ۲۲ نوامبر خود به شیلی این گزارش را تهیه کردند. این گزارش حاوی نمونه‌های دقیقی از شکنجه، بدرفتاری و خشونت مکرر نیرو‌های پلیس با زندانیانی است که بیشتر آن‌ها خودسرانه بازداشت شده اند.

در این گزارش که بر پایه اطلاعات جمع آوری شده از منابع مختلف تهیه شده، آمده است: «نیرو‌های پلیس در بسیاری از موارد فرقی بین افرادی که مسالمت آمیز تظاهرات می‌کردند و تظاهرکنندگانی که دست به خشونت میزدند، قائل نشده اند».

تیم کارشناسان این کمیساریای عالی در سفر خود به شیلی توانست ۱۱۳ مورد شکنجه و بدرفتاری و ۲۴ مورد تجاوز جنسی نیرو‌های پلیس و نظامیان را به زنان، مردان و دختران جوان مستند کنند.

گوئراس دلگادو اعلام کرد: «پلیس مسئول نقض حقوق بشر است. در خصوص مسئولیت‌های فردی در پلیس نمی‌توانیم نتیجه گیری کنیم، زیرا این موارد باید در سطح ملی بررسی شوند». براساس اطلاعات رسمی که در این گزارش ذکر شده است از ۱۸ اکتبرتا ۶ دسامبر بیش از ۲۸ هزار نفر بازداشت شدند که بیشتر آن‌ها آزاد شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار