مراسم تشییع پیکر شهید غلامحسین حدادی از جانبازان حادثه خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ امروز در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم،مراسم تشییع پیکر شهید حدادی که در حادثه ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ در میدان شهدا (ژاله) تهران جانباز شده بود، امروز با حضور مردم قدرشناس و انقلابی قم از مسجد سیدان قم به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.


فروزان مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اینکه شهید غلامحسین حدادی در حادثه ۱۷ شهریور از ناحیه نخاع دچار آسیب شده بود، افزود: شهید حدادی تنها جانباز ۷۰ درصد انقلاب اسلامی در شهر قم بود که بعد از گذشت ۴۱ سال از زمان مجروحیت به خیل شهدا پیوست.


مراسم اولین شب شهادت این جانباز سرافراز امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد رضویه برگزار می‌شود.

 

رویداد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به «جمعه سیاه» که در برخی منابع از آن با عنوان «کشتار ۱۷ شهریور» یاد می‌شود، رویدادی در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید. در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ خورشیدی، تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی، خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدای کنونی) در تهران، منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیرو‌های نظامی ارتش شاهنشاهی ایران شد.

۱۷ شهریور ۱۳۵۷ اغلب به عنوان آغاز پایان کار دودمان پهلوی ایران در نظر گرفته می‌شود که هر گونه امید به مصالحه میان انقلابیون و سلطنت‌طلبان را از میان برد.

طبق آمار بنیاد شهید انقلاب اسلامی تعداد کشته‌شدگان ۱۷ شهریور ۸۸ نفر بود که ۶۴ نفر آن‌ها در میدان ژاله  تهران کشته شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار