نمایش‌های "سه ر پیل"، "ئه رکی نیشتمان داهولیک" و "چناره کان" در سومین روز از شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز به روی صحنه رفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در سومین روز برگزاری شانزدهمین جشنوار تئاتر کوردی، روز پنج شنبه ۲۱ آذرماه نمایش سرپیل به نویسندگی صابر نیکبخت و به کارگردانی حمیدرضا احمدی کردستانی با حضور علاقه‌مندان به تئاتر در سالن آمفی تئاتر سقز اجرا شد.

نمایش سرپیل داستان دو زندگی است و زنی که در بمبارانی پدر و مادر خود را از دست داده، با زلزله سرپل ذهاب عازم انجا می‌شود و امدادرسانی را برای زلزله زدگان شروع می‌کند، هدف این دختر پیدا کردن مردم در زیر آوار‌ها بود و مدام به این فکر می‌کرد اگر در بمبارانی که پدر و مادرش را از دست داد افرادی برای نجات حضور داشتند الان ممکن بود والدینش زنده بود.

نمایش "ئه رکی نیشتمان داهولیک" به نویسندگی و کارگردانی جمیل مفاخری از سنندج دومین اجرای سومین روز جشنواره تئاتر کوردی سقز بود که در سالن کتابخانه شهرستان سقز اجرا شد.

در این نمایش، عبدالعزیز رئیس عشایری تصمیم گرفت تا برای مه‌لکه‌وان پسر بزرگش زن بگیرد، ولی جهادی‌ها به آن‌ها حمله می‌کنند و در نهایت پسرش را به قتل می‌رسانند، عبدالعزیز می‌خواهد به هر نحوی که شده مراسم عروسی را برگزار کند وای با یکسری مشکلات مواجه می‌شود.

نمایش "چناره کان" کاری از هنرمندان سقزی و با کارگردانی امید مصطفایی از دیگر اجرا‌های سومین روز شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز بود که ساعت ۲۱:۳۰ در سالن اصلی ارشاد روی صحنه رفت.

بعد از اجرا جلسه نقد و بررسی نمایش با حضور عوامل و منتقدین در کافه پلاس شهرستان سقز برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز از ۱۹ تا ۲۲ اذر ماه جاری با ۱۹ اجرای صحنه‌ای در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.