استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رونق ورزش در جوامع باعث سلامتی و ایجاد نشاط می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه جشنواره ورزشی روستاییان و عشایری منطقه دو کشور با عنوان جام خوشه چین اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی در روستا‌ها علاوه ‎بر تقویت نشاط و شادابی در این مناطق می‌تواند یکی از موانع مهاجرت روستاییان به شهر‌ها باشد.

او افزود: جام خوشه چین علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی و شناسایی استعداد‌های ورزشی، دستاورد‌های مطلوبی را برای ورزش کشور به همراه خواهد داشت.

عباسی با اشاره به توسعه ورزش در روستا‌ها اضافه کرد: این موضوع از آنجا حائز اهمیت است که رونق ورزش در جوامع باعث سلامتی و ایجاد نشاط شده و به دلیل برخورداری از نیروی انسانی سالم تفکرات توسعه گرایانه را در جامعه ترویج می‎ کند.

او همچنین با اشاره به اهمیت راه اندازی خانه‌های ورزش در روستا‌ها ادامه داد: معتقدیم خانه ورزش روستایی می‌تواند ما را در رسیدن به این مهم و تشویق و ترغیب روستاییان به امر ورزش یاری دهد چرا که گسترش ورزش همگانی می‌تواند ضامن سلامتی جامعه شود.

عباسی گفت: ورزش در بعد قهرمانی نیز دارای تأثیرات بسیاری است چرا که موفقیت‌هایی که ورزشکاران این استان و کشور در بعد ملی و بین المللی کسب کرده اند پویایی و عزت نفس ملی را ارتقا بخشیده است.

او، ترویج ورزش روستایی را یکی از راه‌های کاهش مهاجرت روستاییان دانست و افزود: در کنار معیشت و اقتصاد باید به ورزش روستایی نیز توجه شود که در همین خصوص در دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی انجام شد.

عباسی اضافه کرد: استعداد‌های ورزشی خوبی در میان عشایر و روستاییان وجود دارد که اگر بستر ورزش مردم در همه مناطق را مهیا کنیم شاهد شکوفایی استعداد‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار