نماینده دائمی سوریه در دفتر سازمان ملل در خصوص فعالیت‌های نامشروع برخی انجمن‌های عضو در سازمان صلیب سرخ و هلال احمر در خاک سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سوریه، حسام الدین آلا، نماینده دائمی سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی در ژنو درباره خطر برخی انجمن‌های عضو در اتحادیه بین المللی سازمان صلیب سرخ و هلال احمر و فعالیت‌های نامشروع در خاک سوریه هشدار داد.

حسام الدین آلا در سی و سومین کنفرانس بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو خاطرنشان کرد: دولت سوریه با وجود چالش‌های بزرگ و ادامه مبارزه با تروریسم و مقابله با تجاوز‌ها و دخالت‌های خارجی و اشغالگری بیگانگان در بخش‌هایی از خاک کشور خود همچنان به همکاری و گفت‌وگو با کمیته بین المللی صلیب سرخ و اتحادیه بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ادامه می‌دهد تا نیاز‌های شهروندان خود را که در همه مناطق سوری آسیب دیده اند؛ برطرف کند.

او با اشاره به همزمانی سی و سومین کنفرانس صلیب سرخ و هلال احمر با هفتادمین سالگرد معاهدات ژنو، موارد نقض این معاهدات در فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه و ادامه جلوگیری از فعالیت انجمن‌های ملی سوری و فلسطینی توسط مقامات اشغالگر اسرائیل را یادآوری کرد.

آلا خاطرنشان کرد: جهان امروز با افزایش هرج و مرج‌های بین المللی و سیطره رویکرد‌های یک جانبه که قوانین بین المللی و اصولی را که ساختار معاصر بین المللی بر اساس آن بنا شده است به تمسخر می‌گیرند، با چالش‌هایی بی سابقه مواجه است و جنگ و درگیری‌های مسلحانه به همراه رنج انسانی و کوچ اجباری بی سابقه در مناطق متعددی از جهان ظرف چند سال گذشته مشاهده شده است.

او ضمن تاکید بر ضرورت فرمان پذیری کشور‌های حامی تروریسم از قواعد حقوقی ناظر بر جنگ‌ها به موجب قانون بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: دور نگه داشتن فعالیت‌های انسانی از سیاست بهترین راه برای کمک کردن به قربانیان این گونه جنگ‌ها و یافتن راه حل دائمی برای آثار اقتصادی و اجتماعی مرتبط با آن‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار