معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه هفته پژوهش فرصت مناسبی برای تجاری سازی ایده‌های نو و ایجاد راهکار‌های نوین است.

نمایشگاه هفته پژوهش فرصتی برای تجاری سازی ایده‌های نوینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید علیخواه معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در بازدید از غرفه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در نمایشگاه هفته پژوهش که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده است، گفت: برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری ظرفیت مناسبی برای صنعتگران، پژوهشگران و نخبگان به منظور برقراری ارتباط و توسعه همکاری‌ها است.
 
 او با بیان اینکه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر افزایش داشته و باعث تولید جدید در واحد‌های صنعتی شده، ادامه داد: مهمترین عامل این امر نشست‌های B۲B نخبگان دانشگاهی و واحد‌های صنعتی بوده که اغلب این نشست‌ها در نمایشگاه‌ها انجام شده که خرید ایده و دانش فنی برای طرح‌های صنعتی صورت گرفته است.
 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: توسعه اقتصادی و افزایش صادرات استان با محصولات شرکت‌های دانش بنیان در واحد‌های صنعتی محقق شده و حرکت مستمر در این مسیر در گرو حمایت بیشتر از دانش، ایده و نوآفرینی نخبگان و دانشگاهیان است.
 
علیخواه با اشاره به اینکه تمامی واحد‌های صنعتی باید از این فرصت مهم که نمایشگاه هفته پژوهش ایجاد کرده استفاده کنند افزود: این نمایشگاه فرصت و ظرفیت خوبی برای صنعتگران به وجود آورده تا با پژوهش‌ها و فناوری‌های روز آشنا شوند.
 
او تصریح کرد: استفاده واحد‌های صنعتی از محصولات و پروژه‌های شرکت‌های دانش بنیان باعث شده که تولیدات آن‌ها با قیمت کمتر و کیفیت بهتر به بازار عرضه شود.
 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان سهم قابل توجهی در تولید و صادرات شهرک‌های صنعتی داشتند، گفت: پارسال ۴۸ واحدصنعتی دانش بنیان داشتیم و امسال با همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک میان شرکت شهرک‌های صنعتی استان و دستگاه‌ها این تعداد به ۸۸ واحد رسیده که بسیار مطلوب بوده و مانند قبل با حمایت از واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان به دنبال توسعه تولید آن‌ها در فضای کسب و کار هستیم.
 
علیخواه افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان، همواره فناوری‌های صنعتی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهی را مورد حمایت قرار می‌دهد تا انتقال آن‌ها به واحد‌های صنعتی به سهولت و سریع‌تر عرضه شود.

او ادامه داد: اکو سیستم نوآوری و فناوری با محوریت طرح‌های فناورانه، استارتاپ ها، مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای تجاری سازی محصولات در پنل‌های تخصصی زون فناوری در غرفه این شرکت برگزار می‌شود تا برای صنعتگران و نخبگان تسهیل شود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.