رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: سامانه بارشی زودگذر از امروز وارد آسمان آذربایجانغربی می‌شود که با خود بارش برف و باران به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر امروز سامانه بارشی زودگذری وارد استان شده و تا اوایل روز شنبه هفته آینده در این منطقه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او افزود: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف و باران و مه‌آلودگی هوا بوده و شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی و مرکزی استان بیشتر خواهد بود.

محمدپور، با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته چالدران و تکاب سردترین دما را در سال زراعی جاری تجربه کردند، اضافه کرد: در این مدت دمای هوا در این ۲ شهر به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد رسید؛ ارومیه و نقده نیز با حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد گرمترین شهر‌های استان بودند.

او گفت: در این مدت دمای مهاباد بین منفی چهار تا هشت درجه سانتیگراد در نوسان بود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد در خصوص بارش‌های آذربایجانغربی در سال آبی جاری هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون به طور میانگین ۶۱ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که در مقایسه با سال قبل ۵۴ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت (نرمال) ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.