معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش: برای نوسازی مدارس مناطق سیل و زلزله زده، اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومانی به طور کامل اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهرالله رخشانی مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سمنان گفت: امسال ۲۴ استان کشور درگیر مسائل سیل و زلزله بودند و با کمک دولت و خیران، برای استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان ۲۱۰ میلیارد تومان از طرف دولت و ۲۱۰ میلیارد تومان هم از طرف خیران بودجه نوسازی و ساخت مدارس صرف شده است.

او افزود: دولت همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای کمک به سایر استان‌های درگیر سیل اختصاص داده که استان سمنان هم در فهرست دریافت این اعتبارات قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: همه مدارس نیازمند تعمیر در استان‌ها خوزستان، گلستان و لرستان به طور کامل تعمیر شده و جای نگرانی وجود ندارد.

رخشانی‌مهر ابراز کرد: در بودجه سال آینده پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس فرسوده کشور در نظر گرفته شده است.

او اظهار داشت: در بودجه سال ۹۹ هم دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از طرف دولت و همین میزان از طرف خیران برای بازسازی مدارس گنجانده شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی در کشور نیازمند بازسازی است که از این میزان ۱۸ درصد نیازمند مقاوم سازی و ۱۲ درصد تخریبی است.

انتهای پیام / ن

برچسب ها: نوسازی مدارس ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار