کارشناس مباحث مهدوی و استاد حوزه و دانشگاه، شهید دستغیب را عارف انقلابی خواند و گفت: این شهید با قدرت طاغوت و طغیان‌گر شیطانی دست به گریبان بود و طاغوت را عبادت غیرخدا می‌دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم بزرگداشت شهید محراب آیت‌الله دستغیب و یارانش امشب با حضور علما، مسئولان و مردم سومین حرم اهل بیت (ع) در مسجد جامع عتیق شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدباقری حیدری کاشانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان فارس به ویژه شهید آیت‌الله دستغیب، گفت: تعظیم چنین شخصیتی تعظیم قرآن، اهل بیت (ع) و مقام عظمای ولایت است.

او به ویژگی‌های بارز شهید دستغیب اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار تهذیب‌کننده نفس‌ها و عالم و عارفی بود که کامل شده بود و هم تکمیل کننده بود.

کارشناس مباحث مهدوی تصریح کرد: شهید دستغیب دارای تقوای فردی و خانوادگی بود و بر انقلاب ایران و تسریع انقلاب و همچنین کادرسازی نهضت انتظار و زمینه‌سازی حکومت انتظار یک حق عظیم دارد.

حیدری کاشانی گفت: الگوسازی از سیره او وظیفه ما است و باید این مهم هم در بعد عرفان، تقوی، تفسیر قرآن و انس با احادیث و گسترش معارف نبوی و اهل بیتی و همچنین گسترش عرفان انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: شهید دستغیب عارف انقلابی بود که با قدرت طاغوت و طغیان‌گر شیطانی دست به گریبان بود و طاغوت را عبادت غیرخدا می‌دانست و بار‌ها بار‌ها در وسط میدان بود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این رادمرد الهی با تمام قاطعیت می‌فرمود اگر به دنبال پیشرفت هستیم راهی جز ارتباط با صاحب قرآن و عترت، پیروی و همراهی با اهل بیت (ع) و اطاعت از مقام رهبری نداریم.

حیدری کاشانی گفت: شهید دستغیب بر این باور بودند که در رهبری تعدد غلط است و وظیفه تمام علما باید روشنگری باشد و اجازه ندهند دشمن بین امت و رهبری فاصله اندازد.

او بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال این هستند تا رابطه امت و رهبری را خدشه‌دار کرده و تمام مشکلات را به دوش رهبری بیاندازند که در باید در این راه بصیرت داشته و اجازه فتنه افکنی را ندهیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار