دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، به عنوان سازمان سرآمد در بحث اشتغالزایی و کارآفرینی در استان معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جلسه آموزشی نحوه دستورالعمل یارانه دستمزد و کارورزی با حضور رابطین سامانه رصد اشتغال و کارآفرینی واحد‌های تابعه دانشگاه برگزار شد.

عبدی مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : درمرکز کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خدمات قابل توجهی در خصوص کارآفرینی و اشتغال زایی انجام شده است و مسئله‌ای که در حوزه دانشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی باید به آن پرداخته شود صرفه جویی و افزایش بهره وری است.

او گفت : هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یک سازمان سرآمد در بحث کارآفرینی و اشتغال زایی دراستان مطرح است و به اهداف از پیش تعیین شده در این خصوص رسیده ایم.

عبدی افزود : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یک مرکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و مرکز ارائه دهنده خدمات سلامت محور توانسته در کارآفرینی واشتغالزایی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

او افزود : توریسم درمانی، راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و برون سپاری خدمات در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی از اقدامات انجام شده در راستای افزایش اشتغال و کارآفرینی در دانشگاه می‌باشد.

غلامحسین پور مدیر توسعه سازمان وتحول اداری دانشگاه گفت : فعالیت‌های انجام شده توسط رابطین کارآفرینی دانشگاه قابل تقدیر است و موجب شده دانشگاه علوم پزشکی در استان به عنوان سازمان برتر در بحث اشتغالزایی معرفی شود.

او گفت : واحد‌های کارآفرینی در هریک از واحد ها‌ی مراکز و شبکه‌ها ایجاد و از افرادی که در این خصوص صاحب نظر هستند بهره گرفته شود و با تشکیل کارگروه تخصصی کارآفرینی، اهداف کارآفرینی دانشگاه محقق شود.

رشیدی مسئول دفترکارآفرینی واشتغال دانشگاه گفت : مرکز کارآفرینی دانشگاه در راستای اشتغالزایی فعالیت داشته و امسال حدود ۱۷۳ درصد اهداف دانشگاه محقق شده است.

او گفت : بخش خصوصی مکمل بخش دولتی است ونقش بسزایی در کاهش بیکاری دارد و هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد مهار نرخ بیکاری است.

رشیدی افزود : این طرح از طرح‌های دولت در راستای سیاست‌های رونق بازار کار است که در استان کرمانشاه به مرحله اجرا درآمده است.

او افزود : طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف ۱۲ ماه و سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از این نیرو معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود در آن کارگاه است.

رشیدی گفت : طرح کارورزی از دیگر راهکار‌ها برای کاهش بیکاری است این طرح، طرحی مهارت محور است و برای کارآفرینی و اشتغال کارورزان تسهیلات و آموزش ویژه ارائه می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.