معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی در مساجد سراسر کشور فعال هستند.

۲۵ هزار کانون فرهنگی در مساجد سراسر کشور فعال هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: نیمی از کانون‌های مساجد در کشور، روستایی هستند و همه کانون‌های استان‌ها در طرح ملی فهما فعال هستند.

او بیان داشت: در سال جاری طرح ملی فهما یا طرح فرهنگی، هنری مساجد برای نخستین بار تصویب و شاخص گذاری شد.

طاهریان با بیان اینکه رویداد ملی «فهما» فرصتی برای ایجاد انگیزه مضاعف و افزایش امتیازات برای اعضا و فعالان است، گفت: پس از تصویب طرح و ایده مقرر شد بر اساس سند تحول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، برنامه‌های متنوع، رتبه بندی شده و به آن‌ها امتیاز داده شود.

او افزود: در این راستا شاخص‌های هشت گانه شامل ابتکار و خلاقیت هنری و ادبی، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، کتاب و کتابخوانی، اوقات فراغت، قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی و رسانه و فضای مجازی، با ارزیابی مدیران ستادی و کانون‌های استانی انتخاب شد.

طاهریان تصریح کرد: ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی کانون مساجد در هرسال تا ۲۱ دی ماه همان سال انجام می‌شود.

او افزود: بر اساس برنامه، ۲۶ بهمن ماه نیز همزمان با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) برترین‌ها معرفی می‌شوند.

طاهریان اظهار داشت: استان‌های برتر در هر شاخص نیز معرفی می‌شوند و پیش بینی می‌شود که در بخش شاخص‌های فرعی نیز ۱۸۰ کانون برتر از سراسر کشور معرفی شود.

او هدف از این امر را ایجاد رقابت، نشاط و پویایی، رتبه بندی و امتیازدهی و دیده شدن کانون‌ها عنوان کرد.

طاهریان افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ درصد از کانون‌های مساجد روستایی هستند و ارزیابی‌ها نیز بر اساس مقتضیات محلی، منطقه‌ای و جغرافیایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.