فعال اصولگرا گفت: ۳۰ نفری که در مجلس به عنوان لیست اصلاح طلبان حضور داشتند هیچ اقدام خاصی انجام ندادند.

اقدام لیست ۳۰ نفره اصلاح طلبان در مجلس قابل دفاع نبود/ جوانگرایی به معنای پیرزدایی نیست/ عدم تایید صلاحیت‌ها فقط مربوط به اصلاحات نیستکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی سیاه‌نمایی‌ها نسبت به حضور مردم و همچنین برخی اصلاح طلبان در تبت‌نام انتخابات، گفت: اصلاح طلبان معمولاً برای جلب توجه اذهان عمومی، نظرات پراکنده و عجیبی را هم درباره شورای نگهبان و هم درباره سازوکار تاییدصلاحیت‎‌ها ابراز می‌کنند تا خود را طلبکار و دیگران را بدهکار نشان دهند.

او با اشاره به ثبت‌نام حداکثری داوطلبان، ادامه داد: معنای مردم‌سالاری دینی این است که هر شهروندی حق نامزد شدن دارد و این شورای نگهبان و نهاد‌های ذی‌ربط هستند که باید پاسخ دهند که آیا این فرد صلاحیت نامزدی انتخابات را دارد.

اصلاح طلبان در مجلس هیچ اقدام خاصی انجام ندادند

سجادی بیان کرد: البته این ۳۰ نفری که در مجلس به عنوان اصلاح طلب حضور داشتند هیچ اقدام خاصی انجام ندادند. آنها چهره‌های ناشناخته اصلاح طلب بودند که به مجلس رفتند و شاید تنها اقدام مفیدشان رای‌گیری درباره برجام بود.


بیشتر بخوانید: عملکرد قالیباف مورد استقبال مردم است/ اصلاح طلبان اگر بتوانند به اصل نظام هم حمله می‌کنند


سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به عدم‌ثبت‌نام چهره‌های شاخص اصلاح طلب نظیر عارف و لاریجانی، گفت: وقتی نماینده‌ای چندین دوره در مجلس حضور داشته‌ است یعنی دیگر تمام وظایف خود را انجام داده‌ و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده‌ است. بنابراین باید کنار رود تا چهره‌های تازه‌تر وارد مجلس شوند اما طبیعی است که آنها هم برنامه‌های دیگری برای آینده خود داشته باشند، حال باید از آنها سوال کرد که آیا بخاطر ریاست جمهوری، ثبت‌نام نکرده‌اند یا برنامه‌های دیگری دارند. اما در هر حال از میان افرادی که نامزد شده‌اند می‌توان کسانی را انتخاب کرد که توان لازم برای اقدامات اساسی داشته باشند.

عملکرد اصلاح‌طلبان مقبولیت لازم را درمیان مردم ندارد

فعال اصولگرا درباره چگونگی چهره‌ آتی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درحال حاضر نمی‌شود حدس زد که بیشتر کرسی‌های آینده مجلس شورای اسلامی را اصولگرایان تشکیل می‌دهند یا اصلاح طلبان اما باتوجه به عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد اصلاح‌طلبان مقبولیت لازم را درمیان مردم ندارد و مردم ما افراد باهوشی هستد و به خوبی می‌توانند این را ارزیابی کنند که چه کسانی در این مجلس و در مجلس‌های قبلی مفید بودند و دغدغه خدمت داشتند.

اصولگرایان در مجلس آینده باید به نیاز‌های اساسی مردم بپردازند

او همچنین درباره برنامه اصولگرایان در مجلس آتی گفت: معتقدم که اگر اصولگرایان بتوانند برنامه مناسبی داشته باشند و به نیاز‌های اساسی مردم بپردازند، مجلس خوبی خواهیم داشت به ویژه اینکه ما قانون‌های بسیار خوبی داریم که متاسفانه برخی از آنها اجرایی نمی‌شوند. بنابراین ما خلع قانونی نداریم و آنچه مجلس باید به آن بپردازد نظارت بر اجرای قانون است و این وظیفه نمایندگانی است که در مجلس حضور دارند.


بیشتر بخوانید: نامزدی لاریجانی و عارف برای ریاست جمهوری بعید است


سجادی ادامه داد: البته این بُعد نظارت بر قانون در برخی از مجلس‌ها به خوبی رعایت شده و در برخی دیگر ضعیف بوده که این مجلس هم از همان مجالس ضعیف بوده است لذا مردم باید کسانی را انتخاب کنند که غیر از قانون‌گذاری تجربه نظارتی نیز داشته باشند تا کشور مسیر رشد خود را به خوبی طی کند.

او با اشاره به احتمال عدم صلاحیت‌ برخی از داوطلبان گفت: به طور قطع این عدم صلاحیت گسترده فقط مربوط به اصلاح طلبان نیست و در میان اصولگرایان و مستقلین هم کم نیستند افرادی که صلاحیت آنها احراز نمی‌شود اما چون اصلاح طلبان از نظر آماری انبوه‌تر از دیگران وارد صحنه شده‌اند و افراد ناشناخته‌ بیشتری نیز در میانشان وجود دارد، ممکن است که تعداد بیشتری در میان عدم تاییدصلاحیت شدگان داشته باشند.

جوانگرایی به معنای پیرزدایی نیست

فعال اصولگرا در پایان با اشاره به لزوم جوانگرایی در انتخابات مجلس گفت: مقام معظم رهبری بارها در صحبت‌هایشان به لزوم جوانگرایی در عرصه‌های مختلف تاکید کرده‌اند اما منظور از جوانگرایی را پیرزدایی نفرمودند. البته در کار‌های سیاسی جوانان باید حضور داشته باشند، اما افرادی که تجربه بیشتری دارند هم باید حضور داشته باشند زیرا مجلس می‌خواهد قانون‌گذاری و نظارت داشته باشد و اگر افراد تجربه کمی داشته باشند صرف این که جوان باشند کافی نیست، زیرا مجلس باید تمام کار‌های کشور را نظارت کند که این کار مبتنی بر دانش و تجربیات بسیاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار