معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف از پنجشنبه شب استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت:طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی از پنجشنبه شب همه نواحی استان به ویژه نواحی جنوبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در برخی نواحی پدیده مه روی می‌دهد.

او گفت: این سامانه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی استان موجب لغزندگی، یخبندان و کولاک برف، مه گرفتگی، کاهش دید و وزش تندباد‌های لحظه‌ای از ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سردی هوا تداوم خواهد یافت، گفت: رانندگان پیش از سفر از وضعیت راه‌های استان اطلاع کسب کرده و خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

اشجعی، افزود: رانندگان در روز‌های بارندگی احتیاط لازم را در هنگام تردد از گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی رعایت کرده و به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

او گفت: هم اکنون (ساعت ۱۲) میانه با ۷ و هریس با صفر درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان بوده و دمای تبریز ۴ درجه بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: هواشناسی ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.