دانشور درباره اجرای طرح شهرداران مدارس در پایتخت و جزئیات آن توضیحاتی داد.

برگزاری انتخابات شهرداران مدارس در 440 مدرسه/ تعداد شهرداران دانش‌آموز دختر 10 درصد بیشتر از پسران استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی دانشور مدیر کل امور تربیتی و مشاور وزارت آموزش و پرورش تهران در حاشیه آیین تنفیذ احکام بیست و یکمین طرح شهردار مدرسه با اشاره به این نکته که ما انتخابات شهردار مدارس را در ۴۴۰ مدرسه برگزار کردیم، گفت: پس از برگزاری انتخابات در ۴۱۸ مدرسه شهردار مدرسه انتخاب شد و به دلیل برخی از موضوعات و مشکلات ۲۲ مدرسه نتوانست شهردار مدرسه داشته باشد.

مدیر کل امور تربیتی و مشاور وزارت آموزش و پرورش تهران در پاسخ به این سوال که درصد انتخاب شهرداران مدرسه، از لحاظ جنسیت به چه شکل است، گفت: آمار دقیقی در این باب ندارم، اما تعداد دختران که به عنوان شهردار مدرسه انتخاب شدند ۱۰ درصد بیشتر است.

دانشور با اشاره به این نکته که شهردار ان مدارس مناطق ۲۲ گانه پایتخت، ۸ معاون برای خود انتخاب می‌کنند، گفت: معاونت‌ها در حوزه مشارکت مردمی، حمل ونقل، محیط زیست، سلامت، فرهنگی و ... است که تمام فعالیت آن‌ها در مسیر افزایش مشارکت شهروندان (اولیای مدارس) در مدیریت هرچه بهتر شهر است.

او ادامه داد: طرح شهردار مدارس نزدیک به ۲۵ سال سابقه اجرا دارد و همواره معاونت اجتماعی و آموزش و پرورش با یکدیگر تعاملات مثبتی را در حوزه کارکرد شهرداران مدارس داشته‌اند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاور وزارت آموزش و پرورش تهران ادامه داد: ما برای شهرداران و معاونان آن‌ها در تارنمای شهرداران مدارس رمزی را قرار دادیم که با استفاده از آن بتوانند به تارنما ورود کنند و در آنجا ایده‌های خود را جهت بهبود شرایط آموزشی مطرح کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.