مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: به علت نبود اعتبار، قسمت پایانی بند خاکی وحدتیه ناتمام مانده است و در صورت تامین اعتبار تکمیل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: بند خاکی وحدتیه سال ۹۶، با اعتبارات استانی و حجم عملیات خاکی بیش از ۵۸ هزار مترمکعب آغاز شده و حدود ۱۰ درصد از تکمیل این بند خاکی مانده است.

او ادامه داد: حجم مخزن این بند خاکی، یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب است که بارندگی اخیر باعث پر شدن آن شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه بند خاکی وحدتیه استحکام لازم را دارد، گفت: این بند کار خود را به خوبی انجام داده و به علت بارندگی بیش از حد سرریز کرده است.

منتظری افزود: پخش شدن تصویری از این بند خاکی در زمان بارندگی در شبکه‌های مجازی باعث ایجاد نگرانی در بین مردم شد در صورتی که سر ریز شدن بند عادی است و نگران‌کننده نیست.

در همین حال معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز گفته است، بند خاکی وحدتیه به‌گونه‌ای است که وقتی آب به تراز تعیین شده رسید مازاد آب از طریق سرریز به آبراه‌های پشت بند خاکی منتقل می‌شود و در این طرح به‌دلیل اینکه سرریز آن در قسمت پایاب تکمیل نشده هنگام سرریز شدن آب بخشی از خاک پشت بند در مسیر آبراه نیز جابه‌جا می‌شود.

علی جعفری افزود: سرریز شدن بند خاکی وحدتیه شرایط خطرناکی برای باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی به دنبال ندارد، اما اگر با تکرار بارندگی با حجم سیلابی روبه‌رو شویم به علت تکمیل نشدن سرریز آن به‌طور قطع این بند خاکی خطرساز می‌شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: حوادث ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.