سیزدهمین دوره بازی‌های جنوب آسیا در سال ۲۱۰۹ با برگزاری رقابت‌های کشتی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان سیزدهمین دوره بازی‌های جنوب آسیا در سال ۲۱۰۹ که به میزبانی نپال برگزار شد کشور‌های هند، نپال، سریلانکا، پاکستان و بنگلادش به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم قرار گرفتند.

تلاش مسئولان ورزش جنوب آسیا برای توسعه کشتی

بر همین اساس حمید بنی تمیم نماینده اتحادیه جهانی کشتی و دبیر کل کنفدراسیون کشتی آسیا درباره سطح رقابت‌های کشتی در این دوره از بازی‌های ورزشی جنوب آسیا اظهار داشت: به طور حتم با توجه به اینکه کشتی هنوز در این بازی‌ها جا نیفتاده است نمی‌توان به لحاظ کمی و کیفی توقع بالایی از برگزاری آن داشت، اما در سطح خودش قابل قبول بود.


بیشتر بخوانید:

اقدام ارزشمند قهرمان عنواندار کشتی ایران در حمایت از هموطنان محروم

بازسازی میدان مرکزی ماخاچکالا توسط قهرمان نامدار کشتی روسیه+ تصاویر


وی تاکید کرد: از نکات قابل توجه این مسابقات می‌توان به علاقه مندی و تلاش مسئولان ورزش کشور‌های حاضر جهت توسعه و رشد کشتی در این منطقه از آسیا اشاره کرد که واقعا در راستای ترویج کشتی برای ماندگاری همیشه در المپیک‌ها این موضوع بسیار پُر اهمیت است.

تلاش مسئولان ورزش جنوب آسیا برای توسعه کشتی

سرپرست پیشین فدراسیون کشتی افزود: گزارش مطلوبی از این مسابقات را به مسئولان اتحادیه جهانی کشتی منعکس خواهم کرد و اطمینان دارم در آینده کشور‌های این منطقه از آسیا نیز همچون هند جزء مدعیان کشتی در آسیا و البته جهان خواهند شد، البته به شرط آنکه با همین تلاش و برنامه ریزی حرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از مراسم اختتامیه مهمان رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولان ورزش نپال بودم و آن‌ها به دلیل حمایت‌های سال‌های گذشته ایران که منجر به رشد و توسعه کشتی این کشور شده بود قدردانی ویژه‌ای داشتند.

گفتنی است در این دوره از بازی‌های جنوب آسیا ۵ کشور در دو رشته کشتی آزاد و زنان حضور داشتند و نپالی‌ها توانستند برای نخستین بار به مدال طلا در رشته کشتی برسند.


بیشتر بخوانید:حضور نجاتی، گرایی، عبدولی و قاسمی در تورنمنت ایتالیا/ اردوی فرنگی کاران پس از جام تختی


انتهای پیام/

پایان سیزدهمین دوره بازی‌های جنوب آسیا در نپال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار