در نشست استاندار کرمانشاه با سفیر اتریش بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، گردشگری و تجاری تأکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بازوند  با معرفی قابلیت‌های استان کرمانشاه در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری گفت: این استان زیبا و غنی از لحاظ موقعیت جغرافیایی مرکز ثقل غرب کشور است و با توجه به زیرساخت‌های موجود در بخش حمل و نقل به استان‌های همجوار نیز خدمات ارائه می‌نماید.

استاندار کرمانشاه که در دیدار با سفیر اتریش و نمایندگان اقتصادی این کشور سخن می‌گفت از وجود ظرفیت مناسب استان کرمانشاه در حوزه صادرات اشاره کرد و بیان داشت: بخش عمده‌ای از صادرات به کشور عراق از طریق مرز‌های این استان انجام می‌شود و مرز‌های رسمی و بازارچه‌ها فرصتی مطلوب برای توسعه صادرات است به گونه‌ای که علی رغم تحریم‌های ظالمانه امریکا این روند صادرات مستمر و در حال توسعه است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، علمی و درمانی کرمانشاه را معرفی و اظهار داشت: در حوزه سلامت نیز ظرفیت گسترده‌ای داریم که در کنار سایر مزایای موجود ظرفیت مناسبی برای این استان ایجاد شده است.

او با دعوت از سرمایه گذاران از اقدامات انجام شده و مشوق‌های موجود برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف سخن گفت و افزود: در این برنامه‌های پیش بینی شدن که با ظرفیت‌های این استان بیشتر آشنا شوید.

اشتفان شولتز سفیر اتریش نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند تاریخی مبادلات اقتصادی و روابط پایدار این کشور با جمهوری اسلامی ایران، حضور در استان کرماشناه بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: نقاط مشترک فراوانی بین اتریش و کرمانشاه می‌توان یافت که همدلی و همکاری مستمر در امداد و نجات زلزله و سیل ما را نیز بیشتر به هم نزدیک کرد.
او سازمان دهی تردد زوار و زائرین اربعین را امری مهم در استان کرمانشاه خواند و ازاین اقدام ویژه به عنوان توانمندی استان در ارائه خدمات نام برد.

اودر پایان به بازدید از پروژه پسماند کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سایت بازیافت کرمانشاه به لحاظ زیرساخت و تکنولوژی نوین منحصر بفرد است و با توجه به اقدامات راهبردی فی مابین از امکان ایجاد انتقال دانش و تجربیات در پروژه‌های مشترک استقبال کرد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.