پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب سنقر ۴۶ هزار نفر را تحت پوشش را قرار می دهد

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای صحنه و سنقر استان کرمانشاه روز سه‌شنبه به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو آغاز شد.

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب سنقر ۴۶ هزار نفر را تحت پوشش را قرار می دهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در آیین کلنگ‌زنی این پروژه‌ها، گفت: مرحله اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر با ظرفیت هفت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز ۴۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

علیرضا تخت‌شاهی، اعتبار مورد نیاز برای اجرای گام اول این پروژه را بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

او اظهار داشت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صحنه نیز در مرحله اول با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز احداث می شود و ۴۰ هزار نفر جمعیت این شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

تخت‌شاهی ظرفیت نهایی این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را به ترتیب ۱۱ هزار و ۱۰۰ مترمکعب برای شهر سنقر و ۹ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای شهر صحنه اعلام کرد و افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر تا سال افق طرح(۱۴۲۰) جمعیت ۶۹ هزار نفری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صحنه نیز تا جمعیت ۶۰ هزار نفری شهر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گفته رییس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق کرمانشاه در سفر امروز رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به استان کرمانشاه در مجموع ۶ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار بیش از هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

تخت‌شاهی گفت: در جریان این سفر پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در سطح استان با اعتباری بیش از ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید که این پروژه بیش از سه هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر را از آب شرب سالم و بهداشتی بهرهمند خواهد کرد.

او پروژه خنک کاری و ارتقای توان نیروگاه اسلام آبادغرب، را با اعتباری در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی ذکر کرد که در این سفر افتتاح شد و توضیح داد این پروژه توان افزایش ۱۷.۵ درصد مگاوات انرژی در پیک را دارد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.