نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ویروس آنفولانزا با تغییر فصل شیوع پیدا می‌کند و پیک حمله این ویروس تا یک الی دو هفته آینده کاهش پیدا می‌کند.

پیک حمله آنفولانزا تا دو هفته آینده کاهش می‌یابدمحمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت شیوع بیماری آنفولانزا در کشور گفت: معمولا تهاجم ویروس آنفولانزا H1 N1 در همه سال‌ها وجود داشته و با توجه به اینکه این ویروس، مهاجم و مهاجر است با تغییر فصل شیوع پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه بهترین راه برای کنترل این بیماری، آموزش همگانی به مردم است ادامه داد: باید سطح آموزشی و آگاهی مردم نسبت به این ویروس بالا برود و این توصیه‌ها از تریبون‌های مختلفی مثل مطبوعات، مراکز بهداشتی و پیشگیری و حتی نماز جمعه مطرح شود.

قربانی افزود: این ویروس معمولا از طریق دست دادن، عدم رعایت بهداشت و موارد این چنینی منتقل می‌شود که مردم باید از آن پرهیز کنند، کسانی که به این ویروس مبتلا هستند، باید محطاتانه‌تر رفتار کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: واکسن آنفولانزا درمانگر صد در صد نیست، این واکسن شاید بتواند ۳۰ درصد از ابتلای این بیماری پیشگیری کند، نوزادان و کودکان، زنان باردار، کسانی که سیستم بدنیشان در حال تغییر ناگهانی است و کسانی که بیش ۷۰ سال سن دارند، بیشتر در معرض خطرند.

او ادامه داد: استراحت کافی، نوشیدن زیاد مایعات و کمتر در میان عموم بودن از مواردی است که به پیشگیری از این بیماری کمک می‌کند. این ویروس سیستم ایمنی را درگیر و عفونت ریوی ایجاد می‌کند که البته مراکز درمانی آمادگی برای درمان این بیماران آمادگی دارند، بنابر آمار تلفات این ویروس در کشورمان کمتر از ۵۰ نفر است، البته پیک حمله این ویروس تا یک الی دو هفته آینده کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار