در سال رونق تولید با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تامین کالا‌های مورد نیاز صنعت و تجاری سازی آنها، ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل شده است.

صرفه جویی ۲۰۰ میلیون دلاری پژوهشگاه صنعت نفتدکتر جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه بازدید از پالایشگاه هاشمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد,گفت: پژوهشگاه مجموعه‌ای پژوهشی و فناوری است و در زمینه مسائل مربوط به زمین شناسی، اکتشاف، بهره برداری، حفاری، پالایشگاه‌های گاز، شیرین سازی، ایجاد ارزش افزوده از منابع گازی و مواد نفتی فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: در پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای تامین نیاز‌های صنعت نفت ایران تلاش می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد در غیاب شرکت‌های خارجی، لطمه‌ ای به این صنعت عظیم و تولید انرژی وارد شود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه در پژوهشگاه یک مرکز نوآوری با هدف تامین نیاز‌های صنعت نفت تاسیس شده است گفت: مهمترین ماموریت ما توسعه تکنولوژی است و در این مرکز با ایجاد کسب و کار‌های جدید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تلاش خواهیم کرد از توان شرکت‌های داخلی، استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها استفاده کنیم.

توفیقی افزود: پژوهشگاه صنعت نفت با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی به راحتی این خلاء را پر کرده و در این مسیر گام برمیدارد و در حال حاضر با مراکز مختلف پالایشگاه‌های پتروشیمی برای تامین نیاز‌ها و کاتالیست‌ها همکاری دارد.

او همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق تولید اشاره کرد و ادامه داد: در راستای تامین نیاز‌های مورد نیاز صنعت، از شرکت‌های داخلی و دانش بنیان حمایت شده و در این زمینه انعقاد قراردادی انجام شده تا شرکت‌های دانش بنیان فناوری‌های پژوهشگاه را تجاری سازی و تولید انبوه نمایند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با اقدامات صورت پذیرفته در پژوهشگاه صنعت نفت در طول سال ۹۸، نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار به صرفه جویی ارزی کمک شده است و کالا‌هایی که در گذشته از خارج تامین می‌شده است امروز کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت در داخل پژوهشگاه ساخته می‌شود.

انتهای پیام //م. ه


صرفه جویی در  پژوهشگاه صنعت نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.