قوه قضاییه به مدیران کم کار و افرادی که در انجام وظایفشان کوتاهی کنند، هشدار داده است.

قوه قضاییه به سراغ مدیران کم کار می‌رودبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انجام ندادن درست کار‌ها و مسئولیت ها، تخلفات و اختلاس‌ها و رانت بازی‌ها توسط مدیران دستگاه همیشه به ضرر مردم بوده و باعث ایجاد خسارت‌های زیادی به بیت المال شده است.

مردم از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارند به تخلفاتی که از سوی مدیران رخ می‌دهد به سرعت رسیدگی شود تا دست افراد نا اهل از بیت المال قطع شود.

در دو سال اخیر، بعد از اینکه قوه قضاییه با استجازه‌ای که از مقام معظم رهبری برای رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی گرفت، نام افراد زیادی از جمله مدیران رده بالای کشور  در دادگاه‌ها و پای میز محاکمه شنیده شد.

حال قوه قضاییه پا را یک گام جلو‌تر گذاشته و اعلام کرده علاوه بر رسیدگی به پرونده تخلفات به ترک فعل‌ها و کم کاری‌های مدیران و مسئولان دستگاه‌های ادارای و اجرایی ورود پیدا می‌کند، زیرا در بسیاری از موارد همین ترک فعل‌ها از سوی مدیران خسارت‌های زیادی به اموال عمومی و سرمایه کشور می‌زند و لازم است مدیرانی دلسوز پشت میز مدیریت بنشنند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پانزدهمین نشست خبری در مورد ورود دستگاه قضاییه به کم کاری مدیران و دستگاه‌های متولی کنترل بازار برای جلوگیری از گران فروشی گفت: بار‌ها اعلام کرده ایم که ما اعمال مجرمانه اعم از فعل یا ترک فعل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: اگر نهاد یا دستگاهی اقدامات را به موجب قانون باید انجام دهد، اما آن را انجام نداد و این تبدیل به ترک فعل شد و این ترک فعل برابر ضوابط و مقررات قانونی مستحق رسیدگی در مراجع قضایی باشد، حتما ما در ترک فعل‌ها به آن رسیدگی خواهیم کرد کما اینکه به افعال مجرمانه رسیدگی می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: تأکید فراوانی شده است که مبادا ما در اعمال مجرمانه و در پیگیری‌ها فقط اعمال و رفتار مثبت را ببینیم بلکه ترک فعل‌ها را نیز بررسی می‌کنیم و امیدواریم همه عزیزان به وظایف خود عمل کنند و نیازمند به تعقیب قضایی نباشد، اما در صورت لزوم توسط دادسرا‌ها انجام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه از زمان ریاست در دستگاه قضایی نیز بار‌ها به در مجامع مختلف به ورود قوه قضاییه و تشکیل پرونده قضایی برای مدیرانی که کم کار تاکید کرده است.

رئیس قوه قضاییه در سفر به استان اصفهان و در جمع فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه برخی از ترک فعل‌ها خسارت بارتر است، گفت: گاهی یک مدیر، یک مسئول در زمان خودش کاری که متناسب با آن زمان است را انجام نمی‌دهد که این اقدام گاهی در حوزه یک کارخانه، گاهی در شهر و استان و گاهی در سطح کشور خسارت آفرین می‌شود.

 رئیسی با تاکید بر اینکه برخی از ترک فعل‌ها خسارت بار‌تر از فعل‌هاست و حتما قابل پیگیری و تعقیب است، اظهار کرد: این ترک فعل‌ها باعث می‌شود که در زمان خودش کار مناسب انجام نشده و کشور خسارت ببیند و نکته‌ای است که نمی‌شود از آن گذشت.

رئیسی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نسبت به ترک فعل‌ها حساسیت داریم و حتماً این ترک فعل‌ها را مورد پیگیری قرار می‌دهیم، آن پرونده‌هایی که برخی از شما نمایندگان مصادیقی از آن را ذکر کردید حتماً در دستور کار خواهد بود و من این قول را به مردم عزیز کشور داده‌ام که پرونده‌ای که به هر شکل دغدغه مردم باشد را رسیدگی و مردم را نیز از نتیجه آن مطلع می‌کنیم.

در آخرین مورد رئیس قوه قضاییه ۱۶ آذرماه در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد، درباره سوال دانشجویان درباره پرونده افرادی که مسئولیت دارند یا مسئولیت داشتند، گفت: من قبلا هم گفتم ما بعضی از فعل‌ها را جرم می‌دانیم و معتقد هستیم برخی از ترک فعل‌ها خسارتش بیشتر از فعل‌هاست؛ گاهی یک مسئول یک ترک فعلی انجام می‌دهد و آنچنان خسارتی به کشور می‌زند که از بسیاری از افعال خسارت آورتر است؛ لذا بنای ما آن است که به همه این مسائل رسیدگی کنیم.

با اخطار‌هایی که رئیس قوه قضاییه داده است مدیران کم کار باید گوش به زنگ باشند و در انجام تعهداتی که به آن‌ها سپرده شده است تعهد بیشتری داشته باشند، در غیر این صورت باید منتظر بلند شدن از پشت میز مدیریت و ایستادن پای میز محاکمه باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
fariborz
۱۲:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
از مسولان قوه قضاییه تقاضا دارم به کم کاری و اطاله دادرسی در دادگاههای شیراز رسیدگی نمایند. بتازگی در مورد پرونده ها پیامک نمیاید و حتی در سامانه ثنا اطلاع رسانی نمیشود. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
رئیسی عزیز
خدا نکند کوتاه بیایید و این تلاشها کوتاه مدت باشد
با قدرت برخورد کنید و یقین داشته باشید مردم فهیم و قدرشناس دعاگوتان هستند و مورد حمایتشان هستید.
خدای مهربان یار و یاورتان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
واقعا جای چنین امر با ارزشی خالی بود
مسئولان هرکاری دلشان میخواست انجام میدهند و کسی هم ازآنها بازخواست نمیکردند و درنهایت استعفا میدادند و یا در جای دیگری میگماردنشان
باید پاسخگو باشند تا چه وقت شاهد این بی تدبیریها و بی برنامگی ها باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۱۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
لطفا گذری به سازمان تامین اجتماعی داشته باشید ظرف ۶ سال گذشته چند ده هزارمیلیارد تومان مدیریت نا کارآمد به این سازمان کارگری بدهی تحمیل جالب انکه اقایان به واسطه این خسارات حقوق های نجومی چند ده میلیونی دریافت کرده اند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
#استاندار کردستان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
اداره امور اراضی شهرستان شیراز زمین ابیمون که قرن ها سابقه کشت برنج و گندم دارد به جای زمین دیم و بایر به شخص دیگری واگذار کرد و حقمون رو ضایع کرد هر جا هم مراجعه کردیم کاری برامون نکردن.کاش آقای ریسی صدامونو بشنوه و کمکمون کنه.باشگاه جوان اگه دستت میرسه برامون کاری کن .ایمیلمون رو هم دارین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
مدیران کم کار؟!! لطفا با الفاظ بازی نکنیم. چهار پنجم مدیران در دستگاهها اضافی اند. اگر می خواهید واقعا برخورد را شروع کنید سعی کنید حقوق مدیران را کم کم به یک پنجم مبلغ فعلی برسانید تا از بیت المال دست بکشند و دنبال کار واقعی بروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
از مدیرانی که در محل کار حاضر نیستند و گاها تخصص لازم را هم ندارند، ساعت ۱۱ بعضی روزها شاید به محل کار سری بزنند چه انتظاری دارید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید
تنها امید این مردم شما هستید درود بر شما
Bulgaria
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
شهرداری‌ها. فضای سبزها از مراکز آلوده به این مسائل میباشد حتما بررسی بشه. و کارکنان مرتبط با رشته فعالیت داشته باشن. یعنی متخصص آبیاری کیهان دریایی نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
برخی مسئولان آموزش وپرورش هم که با تحریف قانون باعث شدند جمع کثیری از آموزشیاران بناحق در سمت خدماتی بکارگرفته شوند رو هم فراموش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۶:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
امیدوارم قوه قضائیه محکم همین روند و رصد حقوقی رو طی و از مدیران گذارش بخواد و مقطعی نباشه
ممنون آقای ریسی امیدوارم موفق باشی
Canada
بی نام
۱۶:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سلام دست آقای رییسی درد نکنه من به این دولت رای دادم والان هم پشیمون هستم لطفا با اقتدار ادامه بدید و دست همه مفسدان را رو کنید بعدش از مدیران و کارکنان زیر مجموعه خودتان ثبت اسناد و املاک هم سری بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
مدیران خودروسازی فراموش نشود قوه قضاییه محترم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سراغ دوتاش بره بقیه کشورچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سلام توراخدابه داد مامردم هیرمندبرسید
Iran (Islamic Republic of)
Vahiiid
۱۳:۵۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
ای کاش یه رییس مجلس و یه رییس دولت مثل رییسی داشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
قوه قضائیه از نیروهای بسیجی و انقلابی مخلص در دستگاهها کمک بگیرد
بااعلام سایت و یا شماره پیامک اطلاعات دستگاهها رو از مردم و کارمندان انقلابی و بسیجی بگیرید که وقت شما بیشتر بهره وری داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
خود حراستها هم باید نظارت و کنترل شوند.خیلی از فسادها توسط و یا به سففارش و فشار بعضی افراد در حراستها اتفاق افتاده و می افتد و اصلا حراستها باید از تحت پوشش دستگاهها خارج شوند بلکه از نهاد و دستگاه دیگیری حقوق بگیرند و کلا هیچ آشنایی و رابطه ای بین مدیران و حراستها نباید از قبل وجود داشته باشد.
Bulgaria
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
تمامی عوامل شهرداری‌ها از کارکنان و مسولان فضای سبز گرفته تا خود پیمانکاران و مدیران و کارمندان شهرداری متخلفان رفتار کرده و می‌کنند با یه نظر سنجی عمومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
قوه قضاییه محترم بهترین اداره جهت آرام کردن بازار ورود به خودروسازی است آشفته ترین بازار بازارخودرو است که بازارهای دیگرراتحت تاثیرمیگذاردلطفا منتشرکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی اباد
۱۳:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
لطفا یک سری از این پیرهایی که فقط می خورند و می خوابند و اضافه کاری تمام هم می گیرند
را از سازمان ها بیرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
احسنت
Germany
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
ای رحمت بر پدر و مادرتون
دستتون درد نکنه
باید اینجوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
اول با خودروسازها برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
آفرین و زنده باد رئیسی و مجموعه ی همراهانش . باید این اقدامات و نظارت ها توسعه پیدا کند . بسیاری از مدیران با رابطه پست گرفته اند
United Arab Emirates
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
بسیاریشون هم حتی بدون آزمون استخدام شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
دلته خوش نکن مگه گفتن با گرانی برخورد میشه اتفاقی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
حتما بالای سر مدیران کم کار ناظری باید باشد. همانطوری که کارگران و کارمندان توسط مدیران کنترل میشوند مدیران هم میبایست کنترل شوند و این سلسله مراتب تا بالای مدیریت ادامه دار باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
چرا مدیران بدون گزینش و برنامه و تعهد کاری و ضمانت وارد می شوند و بدون هیچ پاسخ گویی و مجازات و محاکمه ای خارج می شوند؟ اگر این شود قانون مدیران نترس و کار آمد رشد خواهند کرد، تو رو خدا به داد مردم برسید، اینم مردم مقصر هستن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
۱۲ دقیقه کار میکنند .چشم نخورند .اضافه کار هم میمانند .. وجدان هم ندارند .اگر کارایی داشتند .که وضع اینطوری نبود
Canada
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
با مفسد باید برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سلام ایکاش قوه قضایه شماره تلفنی رو اعلام میکرد تا مردم مدیران کم کار رو به قو.ه قضاییه معرفی کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سایت بدید تا این زالوهای چسبیده به میز و صندلی رو معرفی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
با سلام ای کاش همه اداره ها بازرسی می شدند توی این دوره به هر جا سر می زنید کارت را انجام نمی دهند و وظیفه خود را قربتاً الی الله انجام نمی دهند فقط باید بشینیم و برای ظهور اقا امام زمان عجل الله دعا کنیم
United Arab Emirates
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
قوه قضائیه بره سراغ خودروسازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
خودروسازان محکوم به کم کاری گرانفروشی احتکار اخلال دربازار نیستند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
آقای رئیسی امید این ملت تویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
باید تعدادشان خیلی زیاد باشد چون فقط برای حقوق گرفتن استخدامشون کردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
بنده در اداره ای خیلی کار می کردم . حسودان زیر آبم رو زدن ! از اون به بعد بیخیال شدم و اصلا کار نکردم ؛ همه چیز بهتر شد !
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
فقط حسودی نبوده . برنامه ریزی سیستم آن سازمان هم بودند.
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۱۳:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
بنده هم در مجموعه ای کار می کنم که بسیار پرکار و با نشاط بودم ولی اینقدر از سمت مدیریت بهم فشار اومد که الان فقط پرکا. هستم و نشاط ندارم، و می فهمم دقیقا چی میگید
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۸:۰۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
احسنت بر قوه قضاییه....
آخرین اخبار